Appar med Safari-tillägg

Jag vet inte vad funktionen hete så jag kan inte riktig söka så bra på det. Men om jag gör en sökning på Google och klickar på en länk till Youtube så öppnas Youtube-appen istället för att öppna länken i Safari.

Finns det tillägg som förhindrar detta?

Om det är iOS du pratar om använder jag en app som heter Opener. Det gör att det enklare att öppna länkar i rätt app istället för Safari.
Fast du menar kanske att du vill att den skall öppnas i Safari.

Jag får prova den, men på texten så verkar den vara tvärtom jag söker. Jag vill inte öppna någon app utan istället fortsätta i Safari.

1 gillning

Detta är dock inte ett Safari-tillägg.

Installera inte Youtube-appen. Så har jag gjort.

2 gillningar

Tror denna gör något liknande:

Har den bara på iOS så vet inte hur den funkar på macOS.

Varför vill ni titta på YouTube i Safari istället för i appen. Jag avskyr YouTube i Safari!:joy:

För att 1Blocker blockerar reklamen i Safari och för att jag hatar Youtube-appen – den känns inte alls rätt i iOS.

3 gillningar

Aha! Det var där skon klämde. Jag kör ju Premium så ser aldrig reklam. :+1:t3:

1 gillning

Tittar aldrig aktivt på Youtube så premium känns som slöseri. Jag tittar på Youtube när någon lagt upp en Youtube-video här i bubblan eller på någon annan sajt jag besöker.

Skulle kunna tänka mig en billig Premium-plan där jag får se max tio videor i månaden (för det är nog ungefär vad jag ser).

Ok. Jag kollar ganska mycket och dottern likaså.
Igår kollade vi på denna fantastiska film om Azorerna.

1 gillning

Jag har appen endast för att få notiser när live-sändningar startar, men det får väl bli så att jag tar bort den och lägger in tiden i kalendern istället.

1 gillning

Något att ha?

Allt som förenklar tittandet på youtube låter bra…

1 gillning

Hörde på p1, för något år sedan, att anledningen till att många myndigheter med fler inom stat och kommun fungerar dåligt eller inte alls mot internet och våra enheter, är att vissa av de datasystem som används är från 70-talet!

Fantastiskt tillägg för 20 kr.

John Gruber skrev om det här:

3 gillningar

Det där var precis vad jag behövde. Oerhört irriterande med tjatet från Reddit om att allt ser bättre ut med appen på iPhone.

1 gillning

Varför har du inte Apollo som alla andra? :slight_smile:

1 gillning

Jag trivs bra med Safari.