Appar med Safari-tillägg

Jag använder inte Reddit men ibland skickar vänner länkar till något där och då är det irriterande med den där rutan i Safari.

Vet du om den även tar bort ”öppna i app” för YouTube?
När det gäller just YouTube vill jag alltid kolla i deras app.

Vet inte. Jag har inte YouTube-appen då jag tycker bättre om spelaren jag får med Vinegar.

1 gillning

Finns det något sätt att slippa svara på om man accepterar kakor efter första gången man besökt en hemsida?

1Blocker verkar blockera de flesta frågor om kakor för mig. Ser dem nästan aldrig numera.

1 gillning

Finns en plugin för att slippa frågor om cookies

1 gillning

Jag har provat många kakblockerare men tycker dom fungerar dåligt. Många sidor laddar inte in alls eller att efteråt när dom är inladdade så går det inte att trycka på något på sidan förrän blockeraren är avstängd.

2 gillningar

Den där behövs!

1 gillning

Puf! Inte 70-talet längre däremot tidigt 00-tal ala Win XP tiden. Men snart är dom ikapp till Win10 kan man hoppas :wink:
(Pratar från erfarenhet sen när jag var konsult)

Och nu såg jag att du skrev det där inlägget 21 :stuck_out_tongue: Nåväl bättre sent än aldrig att svara.

1 gillning

Varför har ingen berättat för mig om Vimari tidigare?

Äntligen kan jag navigera på webbsidor utan att röra musen, vilket jag kunnat göra länge i Firefox.

2 gillningar

Kort om hur det fungerar. Man trycker ”f” på tangentbordet och sedan får man upp små etiketter vid varje länk. För att klicka på ”Vad gör ni just nu?” (enligt bilden ovan) trycker man till exempel ”xa”.

4 gillningar

Åhhh.. Herregud!:joy:

Så är det med tangentbordstalibaner. :wink: Har haft sådana kollegor som anser att musen är en handikappverktyg som bara slöar ner användandet. :joy: :laughing: :man_shrugging:

1 gillning

Det kan vara så att jag spelade för mycket MUD på 90-talet och är för evigt tangentbordsskadad.

2 gillningar

Det är du och alla amerikanska tv-serier typ CSI. De använder heller aldrig musen.

Fast de skriver även utan mellanslag och det har jag inte lärt mig ännu.

NCIS: 2 Idiots, 1 keyboard

3 gillningar