Appar med Safari-tillägg

Vilken amp plugin är bäst ?

Svårt att avgöra. Alla gör samma sak.

Ok :slight_smile:

Jag trodde AMP var bra. Gör inte det att hemsidor fungerar på mobilen? Idag känns det ju som att 1 av 100 inte använder det och då blir det skit att surfa mobilt på de sidorna. Eller har jag missförstått AMP?

Kan inte komma på en enda sajt som inte fungerar på mobilen 2021.

Testa denna: Den virtuella floran

Den är inte ens https. Sorgligt eftersatt, och ändå står en statlig myndighet bakom. Kanske därför…

Ja, museum kan ju vara lite bakåtsträvande förstås. :wink: I det fallet hjälper inte heller Google AMP.

Nej, säkert inte. Tur att läsarläget finns och funkar.

Jag är inte tillräckligt tekniskt bevandrad för att helt avkoda den där artikeln, men man kan ju också använda analysmodellen, är det Google är det dåligt.. :sunglasses:
Men bör man lägga till ett sådan där tillägg? Vad händer då?

Ibland tycker jag man hamnar på sådana sidor. Allt mer sällan, men det händer.

Det enda tillägget gör är att plocka bort amp från adressen så det blir t.ex. exempel.com/artikel i stället för exempel.com/amp/artikel. Vill du av någon anledning ha AMP på någon webbsajt kan du välja i tillägget att tillåta den.

Men vad är för och nackdel med amp då ?

Det fungerar uselt i Safari:

But other than loading fast, AMP sucks . It implements its own scrolling behavior on iOS, which feels unnatural, and even worse, it breaks the decade-old system-wide iOS behavior of being able to tap the status bar to scroll to the top of any scrollable view. AMP also completely breaks Safari’s ability to search for text on a page (via the “Find on Page” action in the sharing sheet). Google has no respect for the platform. If I had my way, Mobile Safari would refuse to render AMP pages. It’s a deliberate effort by Google to break the open web.

2 gillningar
5 gillningar

Installerades igår :slight_smile:

Såg tips om den på twitter

4 gillningar

Muuums! Tack.

Finns det någon liknande för macOS? För den där fungerar bara på iOS?