Alogic Clarity 27" – så nära en Apple-skärm man kan komma?

@Tobias_Lehning

1 gillning

Tycker heller inte menyn var så hemsk som @Marcus_Attefors beskrev det :sweat_smile: och auto source fanns :+1:

Vilken skärm exakt var det du köpte? Upplevs skärmen så blank som Apples glas-skärmar? Färger mm är krispiga och upplösningen är skarp och fin?? Om ja, så lutar det verkligen åt ett köp. Det enda som talar emot är att man ej kan ha ett VESA-fäste va? Blev kär i att ha skärmen på en arm istället för ett stativ PÅ bordet, när jag testade alla mina skärmar. Tar så mkt plats…

Finns vesa på den. VESA-infästningsgränssnitt 100 x 100 mm

Och ja, den är blank, fina färger osv.

Första problemet när jag koppla in skärmen med iPad var att det var riktigt kass ljus och urtvättade färger :sweat_smile: men tydligen behövde jag ändra inställning i iPad så blev det kanon :heart_eyes::heart_eyes:

2 gillningar

https://www.komplett.se/product/1187829/datorutrustning/bildskarm/bildskarmar/svive-27-4k-skarm-27d901

1 gillning

Ah se där! Kanon :slight_smile:

Du har inte Apples upplösning.

Men bezels är inte så tunna som de visar på komplett men den skärm Marcus visa så är det samma bezels

4k ist för 5k som apples. Men sen är det 21225kr skillnad på denna och pan och tilt osv.

2 gillningar

Riktigt lockande faktiskt

Du vill ha 5K.

Hade man haft pengarna så….

Betydligt högre upplösning än din Thunderbolt Display? :wink:

Ja absolut :wink:

1 gillning

Men det har man ju när man köpt den, alltså haft pengarna. :joy::joy::joy:

1 gillning

+1 på den. :joy:

Okej, sugen på denna, men blev rädd för 14ms, men känns som en bra skärm

https://www.komplett.se/product/1187829/datorutrustning/bildskarm/bildskarmar/svive-27-4k-skarm-27d901

Men inget man märker vid foto/video edit och surf osv ?

Det verkar vara exakt samma skärm som Alogics som jag testade förra året:

1 gillning

Ofan, så för 3700 så är det riktigt najs skärm ??

1 gillning

Hur mkt större är foten än studio display?

Drömmen är ju en studio display men har inte dom pengarna, så tänkte detta kanske är så nära jag kommer.