Apple Studio Display

Som ett djur.

Som ett djur!

Ett smart eluttag eller grendosa är smidigare i stället för att krypa på golvet som John Gruber.

1 gillning

25 000 kronor för en skärm och man får välja mellan att krypa och att köpa en smart plug från IKEA.

Apple kanske släpper en strömbrytare för 5000 kr som tillbehör.

Men man behöver väl inte krypa på golvet för att bryta strömmen, det är väl bara att rycka ur strömkabeln på baksidan av skärmen? :wink:

Jobbigt att inte kunna slå på sin skärm för att IKEAs gateway valt att inte svara den dagen

Då får du sätta en hueplugg för att starta om gatewayen helt enkelt! :grinning:

1 gillning

Nej den sitter ju fast på nya Studio Display :cold_face:

Exakt! :innocent:

Köpte denna i väntan på gen2 utav studio display.

Riktigt nöjd, visst IPS skärm har backlight bleed alla har det.

Jag har mätt min skärm och får en contrast ratio på 1500-1600:1 vilket ändå måste ses som bra.

När jag kalibrerat in den får jag deltae under 1 rakt igenom.
Väldigt lite finjustering på rgb reglaget ger väldigt fina värden.
Dock har dell gjort att i takt med att den ökar från ca 70% och uppåt i brightness ändras vitpunkten och man lär profilera den igen.
Srgb och rec709 är under deltae2 från fabrik.
P3 ligger lite över åt det gröna hållet, bytte ut en på ångerrätten då kontrasten på min första va under all kritik (ca 12-1300)

Skärmen kostat ändå bara 8k med IPS-Black så vissa brister får man räkna med.

Kan nå ca 390 nits kalibrerad och profilerad på Max.
Som lägst är den kring 20-30 nits kommer inte ihåg exakt.

Kör den som 1440p och allt är jätte fint :slight_smile:

1 gillning

Dell gör bra skärmar helt klart.

Någon gen 2 av studio display körningar komma inom 10 år.

En av två!

4 gillningar

En blå pil pekar på moderatens skugga?

Hahaha ja!

Vad är det för ms på studio display?

Hemligstämplat. Men 20.4ms enligt Rtings som testat. Långsam även för 60Hz som är max den har stöd för.

25 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Alogic Clarity 27" - så nära en Apple-skärm man kan komma?

Några i tråden som nu ägt studio display ett tag, vad är ni mest nöjda med och vad irriterar er?

Riktat in mig på Mac mini m2 Pro som ersättare till min iMac 2015 och därför känns studion display som det självklara valet trots sitt något saftiga pris.

Youtube säger bara det förväntade så som dyr, gammal teknik osv.

Jag litar mer på er här😊

Jag har två. Jag älskar dem. Det enda jag irriterar mig på är att Transformers Tactical Arena inte får rätt perspektiv på normalupplösning. Den tror att det är en iPad.

Meeeen jag antar att antal människor som köper Studio Display för att spela spel från Apple Arcade inte är så många.

Webkameran fick mycket kritik men jag har inga större problem med den. Det är liksom en webkamera. Man är ett litet fönster på någons skärm. Den är som vilken halvdålig webkamera som helst men med det undantanget att den kan följa dig lite om du rör på dig.

Jag är mycket tacksam att jag köpte dem med justerbart ställ. Ockerpris på det men jag hade saknat att inte ha det.

1 gillning