Allt som händer runt Elon Musks X (tidigare Twitter)

Hade varit intressant att veta vad som försiggår i huvudet på Elon. Är detta överlagt för att ställa till det med uppköpet så det inte ska gå igenom (eller sänka priset) eller är han bara öppen och ärlig och råkade ställa till det pga det…

Öppen och ärlig är ingenting som jag skulle satsa pengar på…

På den nivån som han rör sig på är det osannolikt…

Jag tror han fått kalla fötter… Han vill dra sig ur eller möjligen sänka priset. Känner mig ganska övertygad om det.

3 gillningar

Jag med.

1 gillning

Är han inte samma personlighetstyp som Steve Jobs? Inte direkt oärlig men saknar förståelse för andra människors behov? Effektivt i USA där man inte behöver ta så mycket hänsyn till om folk jobbar ihjäl sig liksom.

1 gillning

Jag funderade faktiskt över det men tycker nog kanske inte det.

Det finns definitivt likheter men samtidigt skillnader.

Däremot så håller jag med om att usa är inget ställe där man tar hänsyn om andra

Jo de var det jag var mest inne på också. Ibland så känns han lite barnsligt naiv dock. Men det kan vara en image. (Ungefär som Boris Johnson som rufsar frisyren för att göra ett mer förvirrat intryck)

Från sajten:
image

En ny policy på plattformen infördes under torsdagen som kommer se till att blockera felaktig information.

Med både en ivrig president och pandemi i ryggen så har Twitter infört en förberedande policy till plattformen. Påhittade påståenden och falsk information på Twitter blir ofta viralt vilket nu ska undvikas med den nya policyn.

Dessa tweets kommer nödvändigtvis inte tas bort utan istället flaggas med en varning. Sedan kan användarna välja att få se tweeten ändå precis som med stötande bilder.

Det här kommer gälla tweets som nämner särskilda händelser och kriser. Kriget i Ukraina är bland de första händelser som kommer ingå i den nya policyn.

Via: The Verge

Vilken valutakurs använder dom? :joy:

1 gillning

Den kurs som inte tillåter dem anställa korrekturläsare!

Har inte Aftonbladet kollektivavtal?

Säkert, men det hjälper ju inte när de inte kan räkna;-)

Från sajten:
image

Elon Musk har nu fler än 100 miljoner följare på plattformen Twitter.

Det var mellan 26 och 27 juni som Musk uppnådde 100 miljoner följare på plattformen. I och med detta ingår han i den exklusiva skaran av de nu sex personerna, Barack Obama, Justin Bieber, Katy Perry, Rihanna och Cristiano Ronaldo som alla har över 100 miljoner följare.

Elon Musk skrev i april på ett avtal med Twitter om att köpa företaget för 44 miljarder dollar och ta företaget bort från börsen. Men affären är inte helt i hamn. Och allt eftersom veckorna har gått har Musk alltmer signalerat att han inte är nöjd med affären efter att det framkommit att plattformen består av många fler bottar än vad som tidigare framkommit. Twitter har själva hävdat att det är 5% av användarna på plattformen som består av fake-konto eller bottar. Medan Musk säger att det inte är upplevelsen när folk använder plattformen. Musk har försökt förhandla om ett billigare pris eller till och med strunta i affären.

Hur många av Elon Musks följare som faktiskt är bottar vet vi tyvärr inte. Men det lär inte vara noll.

Från sajten:
image

Elon Musk drar tillbaka sitt bud på 44 miljarder för Twitter.

Detta skall Musks rådgivare meddelat Twitter under dagen amerikansk tid. Enligt Reuters hänvisar Musk till att Twitter brutit flera bestämelser i avtalet.

Det var den 14 april som Elon Musk berättade för världen och Twitter att han ville köpa hela bolaget.

I made an offer https://t.co/VvreuPMeLu

— Elon Musk (@elonmusk) April 14, 2022

Twitter satte sig på tvären men ganska snart visade sig att aktieägarna faktiskt ville sälja. Men sedan blev det fnurr på linjen när Elon Musk menade att Twitter kanske inte varit ärliga med antal fake-konton.

Därefter blev det ganska tyst och nu ser det ut som att Musk alltså överger planerna.

Du kan följa följetången via Bubblan.teknikveckan.se där vi samlat alla artiklar i en och samma tråd.

Kalla fötter. Detta efter att ha tänkt till över vad ha gjort. Sedan täcks det i ett ordmoln. Om än av formella ord.

1 gillning
1 gillning

Twitter gräver sin grav, ingen såg någon gråta. :rofl:

2 gillningar

Det skulle väl vara Trump isåfall..:clown_face:

Sedan är det här en både intressant och förskräcklig soppa. Även om Musk befinner sig på en annan åsiktsplanet än mig tycker jag det är en fascinerande person som på allvar förstår teknik och affärer. Men här gick det ju helfel. Här betedde han sig som om man skulle släppa loss en älgtjur i en porslinsbutik med en brunstig älgko. Frågan är hur mycket som finns kvar när han är klar?

1 gillning