Allt som händer runt Elon Musks X (tidigare Twitter)

Musk for president!

PS alla som skaffade mastodon konto för Musk tog över, ni är pinsamma.

Och om man skaffade Mastodon för att Teknikveckan har en instans? :nerd_face:

1 gillning

Nu ligger Teknikveckans Mastodon-server uppe. Välkomna att registrera er om ni vill prova på :slight_smile:

4 gillningar

Då klarar du dig. Endast dom som skaffade för Musk tog över är pinsamma. :slight_smile:

1 gillning

Då var man reggad, blir spännande att se om man blir godkänd. :joy::joy:

Nu är du införlivad i flocken även där!

1 gillning

F_n, försökte regga mig men det var något som strulade. Försöket såklart pga Musk. Kan inte det ändå godkännas så att jag blir pinsam? Det är nämligen bara mina små barn som brukar säga det annars..:wink:

6 gillningar

Tyvärr då kvalar du inte in. Du får nöja dig med barnen tycker du är pinsam. :slight_smile:

Jag förstår inte Mastodon. Jag har ett konto på mastodon. Måste jag ha ett nytt här?

Nej, du kan logga in på servern med samma konto som du redan använder. (Så har jag fattat det hela men jag kan ha fel)

Edit: fast nu vet jag inte. Det är kanske inte så

Nix!

Nej man kan bara logga in på den serven man är reggad på, men man kan följa och konversera med människor på andra servrar.

1 gillning

Jag ser inte Teknikveckan från den server jag är inloggad på, mastodon.nu, så det innebär då alltså att jag måste skapa mig en ny användare på social.teknikveckan.se?

Förstår att det blir svårt att öka användarbasen när det är så här.

Nej det behövs inte. Vad har du för användarnamn (fulla inklusive serven)?

@matsolov@mastodon.nu

Nu följer jag dig.

Fint, följer dig också :kissing_heart:

Jag ska sluta killgissa :slight_smile:

Man kan alltså inte byta server? För som jag förstår det går det att chatta tillsammans med andra på en specifik server så detta går.man då miste om?

Det går inte att byta server, du får regga dig på nytt. Men varför skulle du vilja byta server?

Eller saknar det ett inte i en mening där i mitten?

Det går bra att prata och följa med folk på andra servrar.