Allt om Marvel-universumet

Såg den i förrgår och kan inte mer än att hålla med, älskar marvel men den senaste Thor var skräp.
Det blev alldeles för mycket komedi och så var det rörigt.

Var lika tramsig som jag förväntade mig och jag skrattade en del. Är regisserad av Taika Waititi som tidigare varit bakom filmer som ”What We Do in the Shadows” och ”Jojo Rabbit”.

Jag såg om Thor: Love and Thunder med min son och jag skrattade så att jag höll på att kissa på mig.
Första gången jag såg den var på spegeln i Malmö, Mat och öl serverades samtidigt och jag tyckte den var något rörig. Inte vad jag hade förväntat mig utifrån de tidigare filmerna.
När jag såg den för andra gången i helgen var det med en helt annan inställning (det var inte jag som ville se den). Den här gången var allt från de långa pauserna, små töntiga kommentarerna, skrikande getter och udda konversationerna med tillhörande mimik hysteriskt roliga på det där The Office (UK) sättet.
För mig gick den från en svag 2a till en kissa på dig 5a i Marvel-universumet.

2 gillningar

Thor: Love and inkontinensbesvär.

1 gillning

Från sajten:


Spider-Man må vara en del av Marvel Cinematic Universe men går ej att se via Disney+. Nu kan vi dock se det hos Viaplay.

Anledningen till att Spider-Man (Och även Venom) inte finns att hitta på det vanliga Marvel-kanalerna beror på att Sony äger rättigheterna. Man har kunnat samarbeta och ha med Spider-Man i andra Marvel-filmer men är han huvudpersonen så är det Sony som bestämmer.

Men det är en del av handlingen och vi får bland annat se Dr Strange som en central del i senaste Spider-Man. Därför bör man se filmen om man är Marvel-fan.

Enklast att göra det är att kolla in Viaplay. Om du inte har Viaplay idag så kan du prova en vecka gratis.

Inte komplett men en riktigt bra bild att börja med
tycker jag :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Från sajten:


Det är snart dags för Marvel Studios senaste superhjälteäventyr att ha biopremiär och tills dess får vi nöja oss med senaste trailern.

Nationen Wakanda är mitt uppe i att sörja deras bortgångne Kung T’Challa när de tvingas göra sig redo för strid. I filmen kommer vi även att lära känna undervattensnationen Talokan som leds av mutanten Namor. Black Panther: Wakanda Forever har svensk biopremiär 9 november enligt Filmstadens hemsida. I huvudrollerna kommer vi att se Angela Bassett, Tenoch Huerta, Letitia Wright och Martin Freeman.

Via: The Verge

1 gillning

Såg precis Thor Love & Thunder. Tyckte den var helt fantastisk. Främst på det visuella planet. Scenen där Gorr sitter framför Eternity skulle jag kunna ha som tavla. Förstår inte heller kritiken att den bara fylld med tramsig humor, filmen börjar ju för tusan med att ett barn dör av svält och törst i öknen. Tyckte nog till och med att den hade mer drama än Ragnarök.
Men sen är den ju rolig också. Skitrolig. Getterna är bäst. :joy:

4 gillningar

Det är så stor diskrepans här :kissing_heart:

1 gillning

Äntligen någon som uppskattar love & thunder!

2 gillningar

Från sajten:


Wakanda Forever går upp på biograferna den 9 november. Fram tills nu har det varit lite oklart vad det är allt fuffens handlar om.

Det är alltså undervattensmänniskor från Talokan som attackerar allas vårt Wakanda. I trailern ovan ser vi mer utav dessa händelser.

Wakanda Forever är den 30:e filmen i Marvel Cinematic Universe (MCU). MCU är indelad i olika faser. Efter att resterande filmer blivit försenade blir Wakanda Forever avslutet på fas 4. De olika faserna har haft olika syften. Fas 4 har primärt handlat om att introducera “Multiversum” för oss. Hur Wakanda Forever kommer in där återstår att se.

Det är ju riktig filmdynga. Helt ofattbart att det är Waititi bakom både den och förra.

Big Brother Rap GIF by TrueReal

Kul att se dig här!! :heart:
Vi hoppas waititi ändrar sig och släpper Directors Cut, enligt rykten ska den vara 4 timmar!

1 gillning

Tyckte den var uppfriskande. Skönt med en mer renodlad komedi och att MCU inte tar sig självt på för stort allvar. För det är ju en komedi. Och det är menat att vara en komedi. Jag har lite svårt att förstå kritiken mot filmen. Visst, om man tror att filmen försöker vara ett mörkt, dystert fantasydrama men det är det väl ingen som får för sig?

1 gillning

Förväntar mig minst 20 minuter mer getter.

3 gillningar

Du "har svårt att..." snart får vi flytta denna till politisk debatt!

Jag började skriva ett allt för långt svar, kändes lite passivt aggressivt, så jag tror jag nöjer mig med en :grin:

1 gillning

Såg denna idag och den bjöd på många skratt, kan förstå kritiken mot den men jag gillade att de hade skruvat upp på komedin.

3 gillningar

Inte du också...