Allt om Marvel-universumet

Från sajten:
https://teknikveckan.com/filmochserier/ladda-upp-infor-avangers-premiaren-med-lite-musik/

I dagarna hade Avangers End Game premiär och vad passar inte bättre än att sjunga sig igenom storyn som varit med hjälp av flera av skådespelarna som är med i Marvel Cinematic Universe.

Behöver du förfriska minnet på vad som hänt fram tills nu har IMDB satt ihop en liten recap.

Via Feber.

Coolt!

Fick mig direkt att minnas

Från sajten:
https://teknikveckan.com/filmochserier/ar-du-redo-for-avangers-endgame/




Den 24 april är det dags att avsluta Avangers-sagan en gång för alla. Varför inte sträcktitta på alla filmerna från Marvel-universumet i rätt följd som en start?

Nedan – senaste trailern:

O jävlar , har bara sett typ 1/4 så de kanske e dax då … :joy::innocent:

Tyvärr fick jag inte på primären så blir dagen efter.

Äntligen tar det slut! Bye bye superhjältefilmer. Jag kommer inte sakna er. :stuck_out_tongue_winking_eye::wink:

HÅKAN ANDER! Vi som hade sådant underbart moment förra veckan och nu bara… bara…

Bara sett 6-7st av de tidigare och länge tänkt att jag ska se alla. Kanske nu jag skulle ta tag i det :smiley:

Do it! Jag har Hulk:en som jag inte ens visste gjorts i denna serie och så Captain Marvel!

Vi kan vara vänner ändå. Bara jag slipper prata superhjältar. Kan väl erkänna att jag sett några på listan men det mesta var meh… Deadpool gillar jag.

Damn! Nu vet jag vad jag måste göra!

Det tar aldrig slut! :man_facepalming:

Hahahahhaha

Älskar Marvel-filmerna, och även den som inte gillar superhjältar får ändå imponeras av genomförandet - tio år av filmer som berättar en lång sammanhängande story!

Däremot kan jag inte rekommendera ordningen i artikeln. Den kanske är mest kronologisk enligt den interna tidslinjen, men narrativt blir det pannkaka. En berättelse innehåller ofta tidshopp, flashbacks och återblickar - för att det är tänkt så.

Nej jag tror man får bäst upplevelse av att se filmerna i rak produktionsordning; alltså i den följd de gavs ut. :slightly_smiling_face:

Din rebell! Välkommen till forumet!

1 gillning

Haha!

Från sajten:

Från och med den 8 juli kan vi se nästa del av Marvel Cinematic Universe i form av Thor: Love & Thunder.

I Thor: Love & Thunder försöker Thor hitta sig själv men får snabbt annat att göra när det blir drama med en ond skurk åter igen. Denna spelas av Christian Bale och heter Gorr the God Butcher. Hans sysselsättning verkar helt sonika vara att slakta gudar. Vi får se en rad Avangers-karaktärer och nästan hela Guardian of The Galaxy-gänget.

Premiär i Sverige är den 8 juli, innan dess kan vi njuta av Doctor Strange in the Multiverse of Madness. Den filmen har premiär den 4 maj.

När de båda filmerna släpps på Disney+ är ej känt men det brukar dröja 2 till 3 månader efter att de går upp på biograferna.

Thor: Love & Thunder är den 6:e filmen i del 4 av Marvel Cinematic Universe

  • 1 Black Widow (2021)
  • 2 Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings (2021)
  • 3 Eternals (2021)
  • 4 Spider-Man: No Way Home (2021)
  • 5 Doctor Strange in the Multiverse of Madness (4 maj)
  • 6 Thor: Love and Thunder (8 juli)
  • 7 Black Panther: Wakanda Forever (11 nov)
  • 8 The Marvels (2023)
  • 9 Guardians of the Galaxy Vol. 3 (2023)
  • 10 Ant-Man and the Wasp: Quantumania (2023)
  • 11 Fantastic Four

Även ett gäng tv-serier är en del av det hela och vi är mitt uppe i serie 6 i form av Moon Knight på Disney+.

  • 1 WandaVision
  • 2 The Falcon and the Winter Soldier
  • 3 Loki season
  • 4 What If…?
  • 5 Hawkeye
  • 6 Moon Knight
  • 7 Ms. Marvel
  • 8 She-Hulk
  • 9 Halloween-specialare av något slag
  • 10 The Guardians of the Galaxy Holiday Special
  • 11 Secret Invasion
  • 12 Ironheart
  • 13 Armor Wars
  • 14 Wakanda-serie som ej fått namn ännu
2 gillningar

Den här nyheten är för dig @Hakan_Ander !

1 gillning

Blanda inte in mig i detta infantila dravel!