Allt om iPhone 18-serien

Nu är det dags att gå vidare från iPhone 17-serien och istället börja fundera på nästa års modell!

Var det inte ett rykte om att det blir iPhone 27 då?

Jag tror mer på att de gör som med Air, det vill säga att de enbart kommer heta iPhone, iPhone Air och iPhone Pro – och att man kan nämna årsmodell om man vill vara mer specifik (som med Mac).

Och så den vikbara modellen, vad nu den kommer att heta.

Japp lite rykten om det, vi får justera trådens titel längre fram =)

Den kan väl heta fold helt enkelt? Samsung och Googles foldable heter ju det båda två så det borde inte vara varumärkesskyddat.

Skulle de inte hoppa över nästa år?

Jag undrar om Apple kommer att få mycket kritik för att Pro är i aluminium och repas lätt, så att iPhone 18 Pro i stället kommer att vara i titan?

Antagligen iPhone Fold :slight_smile:

har redan nu bestämt mig för att ja ska ha’n så hör ni nått annat så vet ni de ski… sna…

Den vanliga iPhone ska, enligt ryktena, inte komma på hösten utan först våren 27.

Jag hoppas det. Dvs att de går tillbaka till titan.

Ja, hoppas bara att det inte blir som Apples tidigare “fina voven”-skal, som typ repades bara man tittade på dem.

Jag tror vi låter @xms67 kvalitetstesta det skalet innan man vågar sig på det :wink:

Hoppas att Pro blir lättare och vanliga 17 vassare.

Lättare? De gör en i magnesium. :face_with_hand_over_mouth:

Eller i kolfiber. Då behöver ingen ha skydd på telefonen längre.

Har för mig att EU eventuellt skulle klassa kolfiber som ett farligt material.

Va? Varenda sportbil har ju kolfiberdetaljer.

Från sajten:
image

iPhone 17-serien har inte ens hunnit lanseras innan ryktena kring nästa års iPhone-modeller har börjat dyka upp. Det har tidigare tisslats och tasslats om att iPhone 18-serien skulle ha både Face ID och kameror under skärmen men det kan vara så att det inte stämmer. Instant Digital säger att iPhone 18-serien kommer få en smalare Dynamic Island (eller flärp som vi kallar den här i Sverige) men den kommer inte försvinna helt.

Dynamic Island har behållit samma storlek och form sedan iPhone 14 Pro och det återstår att se om nästa år blir året då den i alla fall krymper en aning.

Via 9To5Mac