Allt om iPhone 17-serien

Det går att diskutera nyttan men…

Viast beställde du ett sådant har orange ställ. Eller minns jag fel?

@xms67 : med dessa ställ så tar jag lätt bort telefonen med en hand.

Ja, det gjorde jag. Tanken var att jag skulle ha med det på resa. Hade med det till en weekend resa i Rom, men insåg att det är sämre än att ha med sig en vanlig 65W GaN laddare med en USB-C och en Apple Watch puck. Så den har legat i byrålådan sen dess.

Perfekta resekittet, då kan man ladda laptopen också :ok_hand:

Och paddan och Airpods och tandborsten och allt annat man kan tänkas ha med sig som har USB-C. Ibland är den enklaste lösningen den bästa.

Jag tycker detta ställ är perfekt. Kör det enbart på resa nu men när vi flyttar in i nya sovrummet kommer den få stå på nattduksbordet.

Inser att ett sådant stök i viss mån ändrar kalkylen, men priset går också upp.

Har en sådan vid sängen och där funkar det perfekt

Därför som jag köper vid kampanjer. Så kan jag inbilla mig att jag gör en bra affär... (jodå...):slight_smile:

Från sajten:
image

Apple bekräftar att iPhone 17-serien är deras mest framgångsrika hittills. Både vise vd Tim Cook och finanschefen Kevan Parekh pekar ut mobilerna som huvudskälet bakom bolagets starka kvartal. Efterfrågan beskrivs som extremt hög, men leveranserna hänger inte riktigt med. Problemet ligger i komponentbristen, främst kring A19-chippen från TSMC som också producerar AI-kretsar. Även tillgången på minne börjar bli en flaskhals. Det gör att Apple inte kan möta efterfrågan fullt ut.

Hur det påverkar nästa generation återstår att se, men det finns tecken på att även iPhone 18 kan påverkas. Den väntas presenteras i september och ryktas bland annat innehålla Apples första vikbara modell.

MacRumors

Nog för att Tim är vis, men...:grin:

Hur använder ni er snabbknapp?

Just nu har jag lagt in larmet där så jag smidigt kommer åt larma på/av. Men har ni några smarta användningsområden?

Har snabbaccess till fyra funktioner genom en genvägsmapp.

Använder den inte :face_with_peeking_eye:.
Vet inte vad jag ska ha den till… hoppas på något tips som passar in i mitt liv.

Bankid :sweat_smile:

Bank ID.

Växlat lite mellan olika alternativ:

• Rotation lock, så skönt när man ska kolla på något i "landscape" att bara klicka på Action-knappen
  • BankID
  • Mapp med genvägar

@ChatterDuck bara testat luren några timmar men j*vlar i min lilla låda vad gött den ligger i handen. Känns mycket smidigare än iPhone 15 trots det inte är direkt skillnad storleksmässigt på dem :smiling_face_with_three_hearts:

En meny med ficklampa, ljudlöst, BankID och nycklar till kontoret.

Tror @xms67 inte hade ångrat byte till air :sweat_smile:

Nöjd? Själv velar jag mellan plånbok på eller av. Egentligen behöver jag inte ha med mig några kort, men mobilen blir mindre hal och ligger still på bordet i tåget. Annars glider den lätt iväg när tåget accelererar.

Hittills är jag svinnöjd. Min iphone 15 som ligger bredvid känns som att den är 10 år äldre än airen. (detta är min första med always on display).

Jag upplever den inte hal och kör alltid utan plånbok på telefonen, har aldrig med mig kort (bara om jag ska köra bil längre än några mil :face_with_peeking_eye: ).

Men låter som att du ska köra plånbok på tåget, inte annars :slight_smile: .

Testade kameran igår och sjukt imponerad faktiskt