Allt om iPhone 17-serien

PRO kanske är lite mer framtidssäker avseende AI om man bryr sig om det.

17 är telefonen som “alla” borde köpa om du inte är alldeles övertygad om något som du kommer sakna med Pro.

Inte känt behovet att ha tele-optiken utan det mer att den orka hålla sig 6år+ som XS. Har iPad Pro med M4 så därför är man fundersam ifall man kommer klara sig på 8GB på telefonen. Man vill ju den orka flikar och appar.

Svårt att veta innan om hur Apples AI blir och om det är något man vill ha.

Det är ju mest Ram aspekten som jag tänker på. För Chip-mässigt är det inte jätte skillnad vad jag förstått :face_with_monocle:

Visst är det så men det har talats om att det nog kan käka RAM🙂

Eftersom du inte verkar byta telefon så ofta så tänker jag att det kanske är lika bra att ta en PRO. Då slipper du åtminstone riskera att du ångrar dig :wink:

Fast Pro är ju rätt mycket klumpigare än vanliga 17… om man ska ha den länge vill man ju ha en smidig telefon, eller?

Ska man ha den länge så torde ju bra batteri vara prioriterat. Då köper man en Pro Max som håller längst batterimässigt. Så får man allt det bästa Apple har att erbjuda i mobilvärlden på köpet utan några kompromisser :slight_smile:

Fast Pro är ju bara bäst i ungefär ett år, sen dalar den när nya modeller kommer. Så är det ju alltid. Min sons 12 mini har pajad laddport och vi velar hemma om vi ska laga den eller köpa en billig iPhone 16 på Black Friday. Men vi landar nog i en iPhone 17 eftersom den känns som en komplett mobil med 120 Hz och always-on. Förhoppningsvis kan han ha den länge.

Jag tror att det blir svårt att enas om någon modell här, men ett smart råd är att @Nibler besöker en butik så han får chans att känna på dem innan köp.

Eller så snackar man med @Marcus_Attefors och helt plötsligt står man där med både iPhone, Mac och Sonos för hela slanten :sweat_smile:

Har du bytt batteri? Jag skulle gå för en 17 i ditt läge. Kommer bli ett stort lyft och räcker till det absolut mesta.

Skiljer 27 gram, samma storlek på skärmen :man_shrugging:t2:

Kör vanliga 17, är bara lite skillnad i grafiken mot pro! Annars är det exakt samma chip! Är du inte ute efter kameran så är 17 årets telefon skulle jag säga! Tjejen kör den och är svinnöjd! Samma skärm som pro och mycket annat är detsamma!

Här kan du jämföra dem!

Wow - båda modellerna har hårdvaruaccelererad strålspårning! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Alltid bra med accelererad strålning! :rofl:

Har 17 porträtt kamera funktionen ?

Saknar den på min vanliga 16, vilket grämer mig mycket. Använde den mer än jag trodde tydligen.

To use Portrait mode on an iPhone 16, open the Camera app, swipe to Portrait mode, and tap the shutter button to take the picture.

Fin review!

men nej nej nej den är ju inte snygg :nerd_face: Alla bara tror det för att det är Apple som gjort den :rofl: Letar någon extension/plug-in till Safari som byter ut alla orange iPhones (vägkonor) till fina vita iPhones istället, lite som en "Smurfalizer" gjorde med ord. En Orange-neutraliser :collision: Undrar om det varit samsung mfl som släppt en orange telefon, då hade den sågats :rofl: :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

WTF! Swipe!, ja nu hittade jag, har lettat överallt men inte Swipeat! Tack så hjärtligt

Inga problem! Skönt det löste sig!