Kag kommer nog att klippa en 15PRO.
Helt enig.
Det har varit på G länge nu och det känns som om Apple har pressat gränsen för att se var den går.
Speciellt svårt nu också, när prioriteringar lagts om hos kreti och pleti där även nuvarande priser nog avskräcker klart fler. Blir det då ännu mer prishöjningar så…
Blir antagligen en 15 Pro Max för mig oavsett pris.
Kör en swap hos Telenor, Pro eller Ultra om den nu kommer.
Men vist kommer det bli några hundra mer i månaden… fast mobilen är den jag umgås mest med så värt varenda spänn.
Samtidigt så var det väl just Pro som sålde mest av 14 modellerna? Den börjar ju på 15K, ifall jag inte missminner.
Jo det är ju PRO'n som är intressant i mitt fall, 15K är inga problem men börjar den närma sig 20K så kanske annat blir mer spännande. Då man ändå måste köpa nya skal o s v och det mer eller mindre bara är laddaren man behåller så är det ju lättare att byta märke.
I mitt resonemang så menar jag att det är allt som har blivit så mycket dyrare nu så att folk håller mer i pengarna och drar gränsen tidigare vad saker är värt. Det är andra saker som ska betalas också, som då också har blivit dyrare.
Hade det bara varit Apples telefon som blev dyrare hade resonemanget hos massan varit annorlunda än nu när så mycket har blivit så mycket dyrare…gissar jag.
Kommer bli en 15 Pro för mig oavsett pris. Min 12 Pro Max börjar kännas förlegad.
På vilket sätt är din 12 Pro Max förlegad? Jag har en 12 Pro och kan verkligen inte klaga på prestandan.
Förlegad är nog att ta i, frugan har en 12 PRO som funkar bra. Möjligtvis att batteriet kanske inte är riktigt vad det har varit.
Tycker den börjar kännas seg, sen vore det trevligt med 120hz display och mindre notch. Batteriet räcker inte en hel dag trots 95% batterihälsa etc. Kameran börjar också kännas lite dassig om man jämför med 14 Pro.
Mobilkameror är aldrig the leader of the pack. Men nog duger den i 12 Pro för vardagliga snapshots? Använder fullformatskameror ändå när jag vill fotografera. Det enda jag kan riktigt klaga på är att batteriet inte är riktigt lika vasst som för 2 år sedan. Men det är ingen deal breaker för mig iaf. Min andra lur, en Galaxy, har snart tuffat på i 4 år.
Just med priset ryktas det att det blir en chockhöjning av den kommande Google Pixel 8 serien. För att inte hamna för nära priset på Pixel 7a.
Ett misstag i så fall om det blir så, priset har varit en faktor för framgången för Google. Då kanske det inte blir så stor skillnad gentemot iPhone 15 serien.
Jag gick faktiskt fotolinje på gymnasiet för många år sedan, har inte rört en systemkamera sedan dess. Jag brukar säga att den bästa kameran är den man alltid har med sig. Visst duger kameran i 12 Pro, men jag vill gärna ha 15 Pro. Framförallt bättre bilder i mörk inomhusmiljö och makrobilder.
En sak som är bra med Bubblan är att man inte behöver rättfärdiga sina köp. Det är bara att trycka på köpknappen.
Sant, irriterande dock när det blir massa velande.
Största nyhet i 15 Pro är väl äntligen periscope zoom?
Jag har alltid en kamera med några gluggar i min fotovätska som alltid är med mig i bilen. Har fotat på hobbynivå i 15 års tid och även i arbetet de senaste 2 åren. Jag förstår så klart varför man bara kör med sin telefon, men det är inget för mig.
Så sant.
Allt beror ju på vad syftet är. Jag är långt ifrån någon fotoexpert, vill mest kunna ta sköna ölbilder och skicka till polarna. Men du har rätt i att det så klart alltid kommer vara bättre med en riktig kamera, fast det är inget som gemene man går runt med i fickan