Allt om iPhone 15-serien

Varför, du kan fortfarande ladda med vilken USB-C kabel du vill.

De måste komma airpods fodral med usb c laddning också annars är de här bara onödigt för min del

1 gillning

Man undrar hur EU reagerar eller kanske inte alls:

Eller så är det just ett rykte från någon med livlig fantasi. Varför skulle Apple lägga in en sådan begränsning för iPhone,
när det inte rinns i någon iPad.

2 gillningar

Om de lägger in ev, begränsningar kan de få problem med att sälja i EU:

Men vad händer om de inte begränsar något utan porten lever upp till alla standarder som EU kräver MEN kan fungera ännu bättre med en certifierad kabel? Det vill säga en högre nivå än EU har som krav.

1 gillning

Krävs en MFI certifiering av USB-C kablar till iPad? Tror inte det.
Jag tror de tar chansen att tjäna pengar med det om de kommer undan så att säga. Mobilerna säljer i så stora volymer så om de tjänar 4 kronor på varje kabel av tredjepartstillverkare så blir det en bra inkomst.

Edit: Är 4 dollar på varje kabel som läggs på enligt olika källor inte 4 kronor.

Jag sitter och överväger om jag ska byta ut min 12 Pro Max mot en 14 Pro eller om jag ska vänta på 15 Pro/ultra. USB-C är lite av en vattendelare för mig, mitt hem är inte anpassat för USB-C, alla mina laddare till både luren, ATV remote och Airpodsen är ju lightning, så det känns rätt trist om man måste lägga en halv förmögenhet på kablar. Så frågan är, är det värt att vänta på 15, eller ska man uppgradera redan nu?

Men vet ju aldrig vilka fantastiska funktioner som kommer i en ny modell, men om du vill hänga kvar i Lightningfamiljen så är 14 Pro en riktigt bra telefon. Om än lite för tung.

Jag gick från 12 Pro till 14 Pro och är supernöjd. Ja utöver tyngden då.

Jag är som sagt väldigt skeptisk till det här med USB-C. Men tänker att det kanske är smart att passa på innan 15 släpps medan man fortfarande kan sälja 12an till vettigt pris. Överväger dock starkt att skippa Max denna gång, skulle vara skönt med något lite smidigare. Märkte du några stora skillnader från 12 till 14 annars förutom Dynamiska ön?

Mkt lite. Bättre kamera är väl det jag tänker på. Utöver ön då. Och ön är ganska trevlig även om jag inte använder den så mycket. Många moment där ön kan användas sitter i muskelminnet så man gör ändå som förr.

Men sist och störst är väl always on. Gillar det skarpt.

1 gillning

Jag skulle vänta till 15 kommer är det sen inga revolutionerande skillnader så kan man alltid köpa en 14 då. Surt om det kommer saker på 15 som man velat ha och sitta med en ny 14.

3 gillningar

Louis Rossmann släppte en video om det här:

Från sajten:


Youtubern Unbox Therapy har nyligen delat en video där han visar upp en kopia av kommande iPhone 15 Pro Max.

Kopian ska ha skapats från tidiga ritningar som tillbehörstillverkare sägs ha tillgång till. I videon så jämförs en iPhone 14 Pro Max med dess efterföljare som än så länge kallas iPhone 15 Pro Max. Den mest uppenbara skillnaden jämfört med föregångaren är den tunnare ramen runt skärmen.

Enligt rykten så kommer iPhone 15 Pro Max att ha tunnare ram än Xiaomi 13. Om knapparna ska bli fasta med touch och haptisk feedback har ryktats lite fram och tillbaka. Men det ser ut som att det blir traditionella knappar den kommande generation enligt senaste gissningar. Något som de flesta är överens om är att det blir USB C som laddningskontakt och Apple förväntas lansera iPhone 15-serien till hösten.

Via: Macrumors

Du kommer att behöva uppgradera till USB-C förr eller senare. Lika bra att göra det nu när dina lightningprylar fortfarande är värda något?

1 gillning

Ryktas bli kraftiga prisökningar på Pro modellerna:

Frågan är var är smärtgränsen? Apple skulle behöva en modern SE variant.

Egentligen inte så konstigt, allting har ju blivit dyrare så varför inte även iPhones?

Jo sant i och för sig. Men därför tillverkare ofta har nåt billigare alternativ. Google har sin Pixel 7a.
Apple hade sin XR som vad jag förstått blev en succe försäljningsmässigt.
Vore trevligt om det kom nån slags uppföljare till den.

Börjar instegsmodellen på PRO närma sig 20K tror jag en rätt stor procent iPhone användare börjar titta på konkurrenterna som har betydligt bättre priser.

1 gillning

Jag har en 13 PRO Max och känner inget behov att byta. Helt galna priser nu.

1 gillning