Allt om iPhone 15-serien

Kika i poddschemat vettja! =)

Ja😃
Vill höra sur Thor ranta loss :wink:

1 gillning

Det verkar vara rätt olika åsikter om dynamic island. Den kommer rätt långt ned på displayen med en yta ovanför som i princip är oanvändbar. Huawei hade några mobiler med ett avlångt hål. Medan den vanliga notchen så att säga smälter in bättre.

Jag vande mig vid notchen rätt snabbt. Får se hur det blir med den nya lösningen.

1 gillning

Från sajten:
image

Mark Gurman tror att Apple tänker ändra på produktstrategin nästa år och se till att den största iPhone-modellen blir den bästa på fler sätt än tidigare.

Apple har haft två “Pro”-modeller i olika storlekar sedan 2019 där den största skillnaden har varit skärmstorlek och prislapp. Nu tror Gurman att Apple kommer att differentiera de två telefonerna ännu mer. En iPhone 15 Ultra som kommer att skilja sig på flera sätt än skärmstorlek jämfört med iPhone 15 Pro.

Han tror även att designen kommer att skilja sig en del och enligt honom kan det bli den första iPhone-modellen med USB-C om Apple inte skiftar laddningskontakten på hela serien. Apple har till hösten 2024 på sig att ge upp Lightning-kontakten innan den nya lagen i EU om krav på USB-C träder i kraft. Troligtvis kommer även prislappen för iPhone 15 Ultra att bli en saftig historia.

Via: Engadget

 

Noooooooooo!

1 gillning

Jillian Bell Workaholics GIF by hero0fwar

1 gillning

Från sajten:
image

Det ryktas bli haptisk feedback på iPhone 15 Pro istället för de klassiska volymknapparna och sidoknappen.

Det är Ming-Chi Kuo som nu påstår att det blir touch-knappar när vi ska höja volym eller släcka skärmen på nästa iPhone. iPhone 15 Pro kommer dock inte bli helt slät på sidorna utan knapparna kan bli helt fasta utan rörliga delar. Det skulle kunna göra iPhone 15 Pro mer säker mot damm och fukt.

(1/6)
My latest survey indicates that the volume button and power button of two high-end iPhone 15/2H23 new iPhone models may adopt a solid-state button design (similar to the home button design of iPhone 7/8/SE2 & 3) to replace the physical/mechanical button design.

— 郭明錤 (Ming-Chi Kuo) (@mingchikuo) October 28, 2022

Tryckkänslan ska simuleras med hjälp av haptisk feedback som är lite av Apples signum. Kuo skriver att iPhone 15 Pro kommer att gå från en Taptic Engine till tre stycken. Tillsammans med skiftet till USB-C blir dessa två de största designförändringarna enligt Kuo.

Via: Engadget

Från sajten:
image

Att tänka på hösten ger rysningar genom hela kroppen men ryktena om nästa iPhone låter sig inte stoppas och det senaste från ryktesverkstaden är att iPhone 15 kommer få snabbare laddning – men med rätt kabel.

Ming-Chi Kuo påstår sig ha information om att iPhone 15 kommer ha stöd för snabbare laddning, detta på grund av att den kommer ha en USB-C-port istället för Lightning. iPhone 14 har idag stöd för laddning upp till 20 watt medans iPhone 14 Pro har stöd för laddning upp till 27 watt. iPhone 15 ryktas få USB 2.0 medans iPhone 15 Pro kommer ha stöd för USB 3.2 vilket möjliggör för snabbare laddning och snabbare dataöverföring.

Den enda haken med att komma åt de snabbare hastigheterna är att du behöver köpa rätt kabel, en som har Apples egna MFi-certifiering (Made for iPhone). Utöver detta så har det läckt ut renderingar som visar att iPhone 15 eventuellt kommer få en volymknapp istället för som det är idag med två separata knappar. Den tunna, svarta ramen på framsidan av skärmen ska även bli tunnare och det ryktas även om att kamerabumpen på baksidan kommer växa lite till.

Via 9To5Mac

Har en känsla av att EU kommer bli tjuriga på detta.

1 gillning

Såklart, den inkomstströmmen är fin. :slight_smile:

2 gillningar

Representanter för EU har sagt att andra lösningar är ok så länge som man även stödjer snabbladdning med PD som kommer vara den gemensamma standarden.

2 gillningar

Skall de MFI-certifiera USB-C-kablar? Det var nog det dummaste jag hört från Apple.

2 gillningar

Tror det är felräkningspengar jämfört med övrig business.

Jag tolkade artikeln som att man inte skulle stödja snabbladdning via pd generellt utan endast med mfi-kablar.

Tja, en standard till bland de 40.000 tusen miljarder varianterna spelar väl mindre roll?

1 gillning

Svara på mitt messenger innan jag vet om jag skall säga emot eller vara medgörlig :wink:

Hastighet hit eller hastighet dit, ge mig USB-C så är jag nöjd..:grin:

När alla fått USB-C så kommer en ny standard, sen gammalt. :joy::joy:

1 gillning

Alla har ju redan fått USB-C. :smirk:

2 gillningar

Ur apples perspektiv så känns det som en lysande idé för att fortsätta med MFi :ok_hand:

2 gillningar