Allt om iPhone 14-serien

Always on som är möjligt att styra eller som har väldigt lite information står högt upp på min lista. Blir det för mycket information på låsta skärm tappas lite av det positiva tycker jag.

Jag tycker att det är mest detta som talar emot ryktet. Vi kommer ändå tappa ungefär samma area och det lilla som vi tjänar känns oväsentligt.

Men, det är inte jag som gör designen för telefonen :slight_smile:

Widgets finns iofs redan åtkomliga från genom att svepa åt höger från låsskärmen. Jag kan erkänna att jag glömmer bort det själv

Vill ha tillgång till ios15-widgets på låsskärmen

E de hårdvara? Tänkte om de kommer med nya ios till äldre modeller oxå ..

Always on kräver ingen mer hårdvara än vad som redan finns i iPhones (exkl. modeller med LCD-skärm). Så Apple bestämmer om äldre modeller får det eller inte.

1 gillning

Tror inte man ska underskatta både nyhetens behag och skillnaden i att man där kan se att det är en Pro-modell.
Sen som du säger så är ju området inte mer användbart för att man ser några pixlar till.

Always On och USB-C är absoluta krav för att den här gamla Android-muppen ska överväga steget till eran walled garden. Men om jag skumläst korrekt så blir det först iPhone 15 som får USB-C?

Den är walled för att stänga ute… :slight_smile:

Jag har inte fattat nyttan med always on, vad är bra med detta i fickan? Hur påverkar det batteritiden? Så jobbigt är det väl inte att sätta ett finger på skärmen och svepa uppåt. Man måste väl ändå identifieras med faceid? Eller har jag missat något magiskt med denna funktion?

På möten, i soffan, vid skrivbordet typ. Många lägen där lite info skulle sitta fint.

I fickan så lär funktionen vara avslagen, så är det på min Pixel. Gillar det bara, vänner mig vid att bara ta en snabb titt för att se om jag fått notiser, batteristatus, klockan osv.

Tänkte mest på att den dränerar batteriet om den står på hela dagen.

Handlar om några enstaka procent eftersom det är OLED-skärm. Kommer nog gå att stänga av också.

4 gillningar

Jo jag antar att det kommer att gå att stänga av, tycker bara det verkar vara en onödig funktion iallafall för mig som inte tittar på skärmen titt och tätt.

Rykten säger väl att det inte kommer någon 14 Mini utan en 14 Max som nr 4. Dvs 14, 14 Max och sedan 14 Pro och 14 Pro Max

Vi kan nog vara (nästan) säkra på att 14 Pro och 14 Pro Max får pillhole mm. Men om det är snyggt och praktiskt på en iPhone jämfört med flärpen får andra testa :slightly_smiling_face:

Förstår heller inte hypen om always on. Beror kanske på att jag har väldigt få notiser igång. Utan jag måste gå in i appen för att få informationen. Dom notiser jag har tänder inte ens skärmen.

Det behöver ju inte nödvändigtvis vara notiser heller utan att man snabbt kan snegla ned för att byta låt, se vädret osv =)

Jag hade haft svårt utan det och kidsen ville ha det på dygnet runt och inte bara kvällstid enligt schema. Vi är alla olika. Men just nu på iPhone så existerar det inte. Android kan man ju stänga av det eller aldrig aktivera det om man inte vill ha det