Allt om iPhone 14-serien

Använda sin telefon? Det gör man väl inte… :sunglasses:


:flushed: :rofl:

Du har ingen Max.

Nej, det är klart.

Men jämför mest min 14 Pro med min gamla 12 Pro.

1 gillning

Min frus 12a får tuppjuck ibland och äter batteri, får då göra en hård omstart, och då håller den sig i schack i några veckor, tills det är dags igen.

Kanske prova en hård omstart? Om du inte redan testat.

Ska för säkerhets skull göra en hård omstart (igen) och se hur det verkar imorgon…

Lika bra att sälja den eftersom den inte används.:wink::joy:

1 gillning

Blir så när man laddar mer än surfar. :joy::joy:

Min 13PRO laddar jag innan jag lägger mig och har minst 60% kvar efter en arbetsdag. Visserligen surfar jag inte så mycket på den.

1 gillning

Går väl åt en del när du dokumenterar kamremsbyten?

1 gillning

Det går ju snabbt och så länge jag inte dokumenterar när jag fakturerar så kommer nog batteriet att hålla bra. :joy::joy:

1 gillning

Apple minskar 14 Plus, inte så konstigt med prissättning

Det går över :slight_smile:

1 gillning

Jag har haft min 14 Pro i ca en månad och upplever inte att den drar batteri på det sättet. Tvärtom.

Känns som något är fel på din enhet :thinking: Jag skulle kontakta Apple eller ÅF om jag var du.

min käkar batteri som Karen på buffé.
Den dynamiska ön är som mest störig när UI envisas att ha en tunn linje av någon färg runt ön. Den gröna färgen tar all uppmärksamhet. Ser ut som skärmen gått sönder för en stund.
@xms67 har du kollat batterihälsan. Vi har ju något som heter reklamationsrätt i det här landet.

1 gillning

Tänker du på det jag skrev att "den käkar batteri nu i början"? Annars var det @LarsEinarsson som verkar ha stora problem. Själv upplevde jag det naturligt när telefonen den första tiden ska indexera saker(eller vad det heter). Men idag blir första riktiga testet, ska inte stödladda och ska på fest ikväll så vi får se hur batteriet klarar en dag. Det kommer innehålla flera timmars poddlyssnande och två wazetimmar.

1 gillning

Glöm inte

när du ska göra dina behov. :joy::joy::joy:

3 gillningar

Ta med en powerbank

2 gillningar

Jag har på min 14 Pro sämre batteritid än tidigare iPhones jag haft, i synnerhet 12 Pro. Dock kan jag inte säga hur dåligt det är jämfört med andra och vad som är okej eller inte?

Jag tror (egen teori) att batterier är väldigt individuella från ex till ex och (i denna teori) jag hade ett bra batteri i mitt ex av 12 Pro (bättre än andras upplevelser) och har ett dåligt batteri från dag 1 i mitt ex av 14 Pro (sämre än andras upplevelser). Alla andra verkar gå på teorin att samtliga tillverkade telefoner av samma modell har exakt samma batterikapacitet när telefonen är ny - finns det fakta att det är så?

Är det vettigt att stödladda (nästan) varje kväll om man använt telefonen 4-5 timmar på en dag? Behöver jag göra med 14 Pro - har jag aldrig gjort med tidigare telefoner sedan 2010.

Batterihälsan är 100% och ingen app ligger på extra mycket.

Finns det någon vettig test att göra om mitt batteri är acceptabelt eller felaktigt tro?

Jag tror du har helt rätt. Men utanför denna "naturliga" variation har du också onaturlig(felaktig) variation. Det känns som din ligger utanför det acceptabla.

2 gillningar

Det låter inte riktigt.... jag använder min något liknande, kanske lite mer till och med och jag har mycket batteri kvar när jag lägger mig. Laddar den en liten stund på dagen varje dag.

1 gillning