Allt om iPhone 14-serien

Ser det där och tänker att även om det inte skulle störa mig vid tittandet då jag nästan aldtrig kollar på rörligt material på telefonen så minskar suget efter 14 Pro ännu mer.

Jag tittar väldigt mycket på videor med min mobil. Helst vill jag nyttja hela skärmen, vilket inte är görbart med min 12 Pro pga flärp. Men är det så att ön ockuperar så mycket av skärmen i vanlig vy så är det banne mig en dealbreaker. Då är en vanlig 14 med flärp ett bättre alternativ. Kan någon med 14 Pro bekräfta det här spektaklet?

Redan iPhone 13-flärpen var en försämring i det hänseendet.

2 gillningar


Netflix

Jag tänker inte på "ön". Den finns där, jag reagerar inte

Det måste vara 21:9, på 16:9 så märks ön inte.

Edit, kollade youtube på 21:9 film och då spred den ut bilden ända ut <-> så då såg man hela ön..

@Zop jagar mig i en annan tråd och då jag har svårt att bestämma mig. Är för första gången inne på att hoppa över inte bar en modell utan två. Sitter på en 12 Pro vars batteri börjar bli väl slitet men vill gärna vänta till iPhone 15. Samtidigt är man ju inte sämre än att man kan ändra sig.. :sunglasses:

En sak jag undrar över. Hustrun som har en 13 Pro kan ta betydligt bättre video i halvmörker. Jag tycker bilder är ett litet steg bättre med 13 än 12 Pro, men videon är ganska stor skillnad. Stämmer det med de allmänna iakttagelserna?
Om vi är på en fest så kan hon filma och få helt okej filmer medan mina blir på tog för mörka. På skärmen ser man tydligt det som sker i rummet på hennes 13 Pro, medan på min skärm är det så svart att man inte kan utskilja vad som sker. Om ni fattar vad jag menar. Jag utgår då från att 14 Pro är ytterligare ett litet steg åt rätt håll. Samtidigt filmar jag oerhört lite så jag vet inte varför jag snurrat in på det här.. :roll_eyes:

Bläddra ner till Camera och Video Recording här:

1 gillning

Men tänk, vilka magiska filmer du kommer få med din iPhone 15 :heart_eyes: Tror nog du överlever utan dem festfilmerna…

1 gillning

Du behöver inte en sådan lur då du ändå lägger den på toaletten när det är fest. :joy::joy:

1 gillning

Han sitter väldigt ofta i en bil och iPhone 14 Pro känner av bilolyckor.

2 gillningar

Snabba reflektioner utan inbördes ordning på min 14 Pro efter en kväll och morgon med underverket(jämförelse med 12 Pro om inget annat uppges):

  • Jösses vad den käkar batteri nu i början
  • Pro Motion är ju helt underbart. Har inte upplevt det på andra enheter jag har/har testat. Har de uppgraderat något från 13 Pro?
  • Skärmen är på något sätt bättre, som att upplösningen är lite annorlunda. Eller något annat
  • Den är lite snabbare i vardagslivet, men
  • Det tar lite för lång tid för telefonen att låsa upp från Always On
  • Känns konstigt att lägga den i fickan med Always On
  • Den är klart tyngre vilket är dess största nackdel
  • Den dynamiska ön är ganska stor när den bara är en spökplump på skärmen
  • Kameran är bättre för innomhus med lite låg belysning, men bara tagit några få bilder
6 gillningar

Den släcker skärmen då, samma sak om du går ifrån telefonen (om du har en Apple Watch) och den släcker även skärmen om du vänder den upp och ned :slight_smile:

Mer det mentala. Känns som man stoppar med en ”öppen” telefon i fickan.

1 gillning

Det gör faktiskt min 14 Pro fortfarande efter en månad, tyvärr. Batteritiden är nog det enda jag är besviken på med 14 Pro. Var en hel del bättre på min 12 Pro.

Finns ingen app som ligger på, kurvan går bara rakt ner konstant i batterigrafen.

1 gillning

Och 12:orna var ökända för dålig batteritid, framförallt jämfört med 13-modellerna.. Märkligt att man inte löst det än.

Låter oroväckande.

Min 12 Pro var väldigt bra på batteriet fram till för några månader sedan. Så jag är mycket nöjd. Det jag tycker
Man märkt efter 1pr i tappad effektivitet tog 16-18 månader och startnivån var högst någonsin.

1 gillning

Jag hade fantastisk batteritid på 12 Pro… (Fast vet att andra tyckt annat om sina.)

Tycker att det verkar som batterier är väldigt individuella från ex till ex inom resp. modell. Många pratar om att batterierna drar extra vid uppdaterat iOS och ny enhet, men inget jag märkt (utan bara i något undantagsfall).

1 gillning

Jag är grymt nöjd med batteritiden på min 14 Pro Max. Använder ju mobilen ganska mycket och brukar ha 30-40% kvar vid läggdags.
Just nu 35% efter dagens användningen.

3 gillningar

Ser ju bra ut. :+1:

Min går från 100% kl 6 till 0% kl 20 ungefär - varje dag. Skulle nog vilja säga att det är det sämsta batteri jag någonsin haft på mina ca 10 iPhones.

Misstänker att jag fått ett riktigt måndagsex, men kan väl knappast reklamera batteriet?