Allt om iPhone 12-serien

Jag kommer att köpa en Max. Bra storlek som jag saknade när X kom.

Ja siktar på att köra utan , sen får vi se , har både skinn o silikon som ja varvar me nu med helst vill ja ju inte gå nå men tänk om man tappar , de e ju så lätt

Jo de e väl bra förutom när den är i fickan el när man pratar i telefonen , även fast de inte så ofta :joy:

Hade en 6 plus förut och den har ungefär formfaktor som en max. Tyckte det var en bra storlek. Bara se till att ha stora byxor. :slight_smile:

Jag har ju min på jobbet och då kör jag med tunna nitrilhandskar och på är silikon skal ett måste.

1 gillning

Jag tror du har rätt rejäla fickor. :joy::joy:

Större byxor ännu större fickor. :rofl:

2 gillningar

6plus va en fantastisk mobil. Efter den så har plus och Max modellerna bara blivit tjockare men framförallt tyngre och tyngre. Hade velat ha en med 6plus formfaktor men med de nya skärmarna och faceID. Sen tycker jag väl visserligen att iPhone 5 är ett av de snyggaste chassit som har gjorts till iPhone. Men den va ju alldeles för liten.
Får hoppas 12 pro max blir bra men är rädd att den kommer bli för tung. Byxan lär ju hänga ner på den sidan man har telefonen.

6 plus hade en konstruktionsmiss och det var den var för ”mjuk” så telefonen flexade. Jag råkade ut för det när telefonen var 2,5 år gammal och den började tappa kontakten med mobilnätet. Det var för att mobilradiokretsarna lossnat från kortet pga att de lossnat från kortet av flexandet.

Att allt är glas gör att de blir tunga tyvärr. Får se hur det funkar i slappa sommarshorts. :slight_smile:

Jag gick igenom 3st 6 Plus, alla böjda i fickan.
Bara att gå in på Apple Store så fick jag en ny (“bra” hemförsäkring).

Tröttnade dock efter den sista böjda, så har bakstycket till den kvar hemma som en souvenir.

1 gillning

Oj, så illa gick det inte för mig. Min blev inte så böjd utan mer att de blev böjd fram och tillbaka lite granna gjorde till slut att lödningarna för vissa kretsar började släppa.

Det blir spännande den 13:e :smiley:

Hoppas innerligt att alla ryktena om minskat, istället för ökat, batteri visar sig vara felaktiga…

1 gillning

Rycktas om en iPhone 12 mini också, gött!

Är ju ett bättre namn än SE, då de senaste iPhones får samma A cpu iaf :hugs:

  • iPhone 12: 6.1-inch
  • iPhone 12 Pro: 6.1-inch
  • iPhone 12 Pro Max: 6.7-inch
  • iPhone 12 Mini: 5.4-inch (alltså större skärm än 8, SE osv. men kanske mindre kropp… hmm :thinking:

Varför flög dom in tidigare? :joy:

Avsaknaden av Apple-styrd Assistant högtalare på svenska :joy:

Mest sugen på andra saker än iPhone faktiskt. Sitter ganska nöjd med min X i nåt år till. HomePod mini vore klart trevligt.

1 gillning

Oj, en X fortfarande? Har följdfrågor på det: Hur är batterihälsan? Har du uppdaterat till iOS 14, om ja hur slö blev den då? Hur har sidorna klarat sig mot repor? :slight_smile:

Om det är intressant så ligger min XS Max på 93% med en snittid med skärm på mellan 5-6 timmar per dag.

1 gillning

Min Xs ligger på 94%, köpt i januari -20. Snittar nog samma SoT som dig.

Min är bra mycket äldre dock :slight_smile: