Allt om iPhone 12-serien

Från sajten:
image

I och med iPhone 12 serien som Apple lanserade precis så kom det också ett gäng nya tillbehör som vi kan använda tillsammans med iPhone 12’s magnetbaksida och den nya laddningsfunktionen MagSafe.

Först och främst har Apple släppt en ny trådlös laddare till iPhone. Laddaren fäster med hjälp av magneter mot baksidan av iPhone och laddar med 15 W och kostar 495 kr.

apple iPhone charger 15 w

Apple har två olika fodral till iPhone som än så länge är lanserade. Laddning med Qi ska vara fullt möjligt genom fodralen. Det är ett transparent fodral och ett i gummi. Förmodligen kommer det dyka upp än fler skal och fodral framöver. Priserna är 595 oavsett vilket du väljer.

Appl iPhone fodral 12

Apple iPhone fodral 12

 

Kortfickan som visades upp under apples Keynote finns tyvärr inte att finna i svenska apple store utan då får vi bege oss till den amerikanska butiken och där finns den i följande färger: Baltic Blue, California Poppy, Saddle Brown, Black

Uppdatering: den finns nu att hitta på svenska apple store och kostar 695 kr.

apple pocket

 

 

Har alltid kört apples läderskal och varit nöjd. Men med priserna på dessa skal så kan man ju tänka sig att ett läderskal kommer kosta närmare tusen kr. :-/

Ett typ TPU-skal, 595 pix, okej. :smiley:

Undrar om det är liquid silicon. Sjukt bra. Men 600:- hmm :thinking:

Det är fan inte lätt att välja! När jag såg att telefonen är rostfri, var så säker på blå, men guld ser magisk ut och grafit lär också vara magisk. Sen ska man kombinera det med ett skal som är grönt eller rött. OCH KANSKE en liten läderryggsäck som är svart eller sadelbrun. Alltså, mina kollegor i podden ville inte ens lyssna på mig - men vad är det rätta svarat egentligen. Blå telefon - grönt skal- sadelbrun ryggsäck tänker jag nu - men fy fan vilken ful kombination!!

1 gillning

Jag tycker färgerna på kortfacket inte matchar någon av telefonerna.

1 gillning

Det är nog inget problem då det endast finns i USA. :wink:

Nej, det kändes jävligt omatchat!

iPhone-plånbok i läder med MagSafe – sadelbrun

TYST sa jag!

Det kommer bli dyrt det här…
Läderskal från Apple 1000 kr(cirka)
Ryggsäck 700
MagSafe 500
Laddare 20W 225

Utöver telefonen och sladden ska man alltså slanta upp 2400 kr…:flushed:
AppleCare+ ovanpå det, 2700…:grimacing:

Till slut en telefon för 13800

Så en nätt summa på 18900…:champagne::champagne::champagne:

Fy @DennisKlarin!

Gräsliga färger till lurarna iaf. :slight_smile:

Ja, men jag fattar inte riktigt matchningen. De försöker göra en grej av det. Men matcha svart och brunt läder med röd, grön och orange silikon känns inte helt Apple…

Nä, jättemärkliga färger på plånböckerna kontra lurarnas färger, matchar inte alls på något sätt…

Blå telefon barbacka med en mörk läderpung :wink:

2 gillningar

Helt klart att det blir vackert, fan imponerande kombination nästan. Men fan.

Och är det okej att jag inför ordet ryggsäck som MITT!

KAOS!

1 gillning

Uppriktig fråga…vad fasen ska man med en extern, magnetisk korthållare till? Vem använder sådant?

De målar ju upp det till att vara ett tillbehör som har varit efterfrågat, jag förstår inte…

Ett fodral som visades i videon, likt många till Android-lurar, so. Visar tiden fast fodralet är stängt. Det kan jag förstå men det verkar inte ens finnas på Apples site bland tillbehören…eller missar jag det? Jag ser bara den där konstiga läderpungen samt ett TPU-skal som verkar ha en stor målad cirkel på baksidan (wtf?)…

2 gillningar

För att det är från Apple såklart. Haha, jag hade inte en aning om att jag viile ha detta. Fortfarande osäker.

Men jag funderar också på tekniken, om man har ett kort med blipp och Apple Pay, hur ska den kunna välja?..