Allt om iPhone 12-serien

U1 chippet?

1 gillning

Precis , en adapter usbc med minst 18 w måste köpas till oxå

Fast kan de begära 695:- för en magnetisk korthållare så är detta ett ”fynd” :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 gillningar

Den har ju trots allt ett äpple på sig. korthållaren alltså. Det gör ju att de skulle kunna ta det dubbla… Så 695 känns nästan som välgörenhet. :joy:

2 gillningar

Mm den verkat riktigt nice! Den o home mini kommer bli en storsäljare

1 gillning

Ska bli intressant att se drop o reptest på 12:an! :muscle:

1 gillning

Eller 20W om man kollar på specifikationerna. Så vi som sitter med Apples 18W-laddare måste ändå köpa någon…:man_shrugging:

Sonen 11 år kollade på eventet tillsammans med mig. Alltid roligt att kolla vad barnen fokuserar på.

  1. Svår engelska… Nu pratar vi engelska i hemmet till stor del, men här gick en gräns för en 11-åring, även om han förstod det mesta.
  2. Han räknade snabbt på om han kanske har rådet köpa en 12 Mini för egna pengar och fick uppenbara problem att värdera en XS gratis eller en 12 Mini för fullpris…:grin:
  3. Men störst intryck gjorde ändå HomePod Mini. De fastnade han verkligen för. Dels “vill han ha” två som PC högtalare och sedan ska vi ha en tredje på mellanvåningen så att vi kan prata med varandra. Det skulle lösa en källa till stor irritation då jag skriker från köket eller hallen och han hör inte det i sitt rum hävdade han…:+1::sweat_smile:
4 gillningar

PC högtalare blir nog svårt. :thinking:

1 gillning

Mycket. :laughing:

Jag vet, han vet inte… Men när pappa köpt en ny telefon med alla tillbehör är det bra att kunna skylla på något tekniskt…:sunglasses::sweat_smile:

2 gillningar

Min take på eventet :

+
-12 Pro Max kamera verkar sjysst
-Formfaktorn är superskön, tillika rostfri kant på Pro
-Apple ProRAW. Verkar kanon.

-
-Endast 60 Hz på skärmen, till och med på Pro Max
-5G, well…säkert bra för en mindre grupp men vem bryr sig på det stora hela
-Ingen laddare följer med, uruselt. Köpa en premiumlur för mellan 10-20k och inte ens kunna ladda den? Bedrövligt. Att dessutom klappa lilla människan på huvudet med miljökortet och inte ens ge en värdecheckar på motsvarande belopp för en laddare. Dessutom när de samtidigt slår sig för bröstet om att de bibehåller samma prisnivå.
-Homepod, fortfarande inget i Sverige. Apple hade världens chans att visa att de tagit sig i kragen men…nej. Snart tre år har gått och fortfarande ingen världsomspännande produkt likt många andra.

Summerat: Ett tydligt minus för Apple.

3 gillningar

Bra sammanfattning
Kameran i Pro Max imponerande helt klart
Men om nu siktet är att de som köper Pro serien behåller den under lång tid för att det är möjligt så är det ju synd med 60hz alla dessa år. Man kan säga att Apple bytte ut MagSafe mot omvänd trådlösladdning och 120hz. Undra hur mycket kraft de lagt i utveckling på MagSafe

Man tar bort laddaren och hänvisar till att folk skall använda en gammal laddare, en laddare som troligtvis har USB-A. Samtidigt skickar man med en laddsladd med USB-C :woozy_face:

Klart att Apple kommer att tjäna multum på att först ta bort laddaren och sedan sälja den för en dyr peng samtidigt som man säger sig göra något som är bra för miljön :rofl:

2 gillningar

Jag tror framförallt det är tredjerparsts-tillverkare som får en ny renässans. För Apple är det felräkningspengar.

1 gillning

Klassiskt Apple

“Nya generationen”, ja det får man väl ändå hoppas…

För ett företag som Apple så tror jag att allt har betydelse. Bara det att förpackningen blir mindre lär bespara de en hel del pengar i material och fraktkostnader.

Från sajten:
image

iPhone 12 Mini, iPhone 12, iPhone 12 Pro och slutligen iPhone 12 Pro Max är modellerna för året. Räcker det till att mota bort den flåsande Androiden? Ja kanske! Thor och Esse tycker till.

Lyssna via Spo­ti­fy, Acast, Apple Pod­cast eller val­fri poddspelare.

Relevanta nyheter

5G slog upp stort under presentationen, men vad innebär det egentligen för oss och vad är de stora fördelarna för samhället? Lyssna på vårt podd-avsnitt om just det.

2 gillningar

Länkar till fel avsnitt.

Absolut, men jag tror inte processen i det fallet börjar riktigt där.

Skönt på ett sätt att de blev billigare i Sverige (valutajusteringar) så nu slipper vi i alla fall diskussionen om att “Apple tar bort grejer och gör de DYRARE”.