Allt om HomePod Mini

Cocoa Pods är ngt helt annat :slight_smile:

2 gillningar

Först och främst, stort tack för all info! Superbt svar och mycket uppskattat! :smiley:

Aha, ok. Där står ju dock följande informationen på Apples supportsida som du länkade till : "During setup, each person is asked to enable Siri and change their device language to match the HomePod language, if they haven’t already done so.". Man behöver alltså inte göra detta ändå utan kan köra vidare på svenska och endast ha Siri på engelska?

Haha, det förstår jag :slight_smile:

Det blir intressant att höra vad du kommer fram till :smiley:

1 gillning

Intressant om HomePod mini.
Det är alltså USB C i ändan av kabeln och det medföljer en 20w strömkontakt.

1 gillning

Miljöööööööööööön då!!! :rofl:

Sladden o laddaren . 400kr :joy:

Nu har jag snackat engelska med Siri ett tag. En enda gång har hon svarat i HomePod istället för i Airpods Pro. Det enda jag stör mig på är att hon läser upp sms på Engelska vilket i bästa fall blir konstigt, men i de allra flesta fall blir helt omöjligt att förstå. Tyvärr är det en funktion jag använder rätt mycket i mina airpods då jag oftast har minst ett hundkoppel i varje hand när jag är utomhus.

Men förutom det har resultatet varit över förväntan. Kommer nog att fortsätta köra på utrikiska ett tag.

Edit: Jag har inte testat att säga Hey Siri till min Apple watch när jag är inom hörhåll för HomePod. Får utöka testet!

Tack för responsen! :slight_smile: Det du säger är ju också det jag hade kunnat förvänta mig, lär ju bli så med engelsk Siri.

Som jag tolkar dig så är det alltså sällsynt att det är HomePod som triggas när flera "Siri-enheter" är på samma plats. En enda gång? Det tycker jag är anmärkningsvärt, kanske till och med dåligt. Man vill väl att just HomePod ska vara den centrala Siri-enheten i hemmet och inte att t ex klockan eller telefonen ska hugga på Siri-kommandot när man sitter i soffan...eller?

Absolut :smiley:

Verkar som att ni kan få HomePod videos imorgon.

Gällande leveransen av beställda HomePod Mini:s så tycker jag det är lite konstigt att om man i deta ögonblick tittar på Apple.de så står där 7-8 veckors leveranstid men kontrollerar man samma sak på Apple.com så står där 2-3 veckor.

Jag kan inte minnas att jag tidigare har noterat någon skillnad i leveranstid från Apple beroende på vilket land man befinner sig i.

1 gillning

Han säger dock att man kan koppla ihop två st HomePod Mini som ett stereopar för att få Atmos-ljud. Det stämmer inte.

Det krävs storebror HomePod för detta, som har stöd för spatial awareness.

Reagerade också på det.

Fickett mail från Gravis nu att högtalarna är skickade och ska dimpa ner här på måndag :slight_smile:

Har du hört något om dina @Thor

3 gillningar

Mina står fortfarande som ”behandlas” :confused:

De håller väl på att vaxa dem så de blir fina till reviewen. :joy::joy:

1 gillning

Fan vad kul för dig :slight_smile:

Jag fattar inte att min fortfarande inte har rört sig ett dugg hos Apple utan står med leveranstid 15 december. Beställt 25 minuter efter release.

Du vet var du kan vända dig om de inte var något för dig iaf :slight_smile:

Tänkte beställa en från Gravis men dom verkar ha problem :open_mouth:… server error.

Har hört gott om fnac.fr också

1 gillning

Tänkte vi kunde ha en tråd för oss som beställt HomePod mini.
Var beställde ni ifrån och hur är status.
Kan ju även bli en tråd för folk som kanske skall sälja sin/sina när dom tröttnat. :joy:

Beställde lite sent från Proshop så min dyker nog inte upp förrän i december.
Beställde en svart som jag tror jag skall ha på mitt nattduksbord.