Allt om HomePod Mini

Jag kör både Sonos och HomePods. Funkar klockrent med Airplay 2 och det stöds ju av nästan alla ljudkällor. :+1:t3:

Tyvärr har alltså Apple fortfarande inte tagit sig själva i kragen utan fortfarande epic fail från deras sida.

Snart tre år har gått och fortfarande ingen möjlighet att köpa den Sverige och använda på svenska. Direkt uselt. Inte ens en hint gavs när de nu gav ett ypperligt tillfälle för detta.

Vilket skämt.

4 gillningar

Kan bara hålla med! Hade de lagt lite krut på Siri, fått ut HomePod/HomePod mini i Sverige så tror jag många (läs: jag) hade slängt ut sina Google Home. Idag har jag 6 eller 7 Google Home minisar på två våningar enbart för röststyrning, annars är det homekit som gäller. För alla automationer, tända/släcka manuellt mm men. Hade man så fått HomePod på svenska med en ngt smartare Siri (ja Google är mkt bättre där) så hade de sålt som smör!

Kan bara instämma. Jag vill egentligen inte ha Google i mitt hem, men då deras röstassistent slår Siri med hästlängder har jag tyvärr inget val i dagsläget. Speciellt inte i och med att vi inte ens kan köpa HomePod här. :man_shrugging:t2:

1 gillning

Det här är ju magiskt bra!

Permanent Apple TV-synk, de är ju fantastiska Apple Tv-högtalare i par men det här med att behöva gå in och ändra till dem hela tiden var döden.

Låter bra men är det verkligen vanligt förekommande att man inte använder antingen den aktuella tv:ns högtalare eller redan har AppleTV kopplat till en befintlig ljudanläggning? Är det verkligen många som inte har någon form av ljudanläggning genom vilken de spelar upp musik/tv-ljud/ljud från AppleTV ?

Soundbar är nog vanligast men detta är ett mycket smidigt och snyggt sätt att kombinera en trevlig ljudlösning från mobilen och från AppleTVn.

Särskilt med tanke på att det blir lite virtuellt surround av det hela (endast de stora HomePodarna).

Kommer HomePod mini kunna agera hemhub?

Yes. Kolla bilden längre upp som jämför HomePod och HomePod mini.

Gött!!!

Vart hittade du den och vad betyder den lilla trean?

Den bilden saknar ju dock annan information, som UWB för dessa två enheter. Stora HomePod har det inte medan HomePod Mini har det.

De har redogjort för betydelsen av en “Punkt 4” men jag ser inget i bilden som är märkt med en “4”. Vad är det som kostar $9.99 efter gratisperiod?

Skulle tro Music. :man_shrugging:

Ah, så klat det är Apfel Music! Jag fick också fundera ett tag där :slight_smile:

Ah, så kan det vara.

Lite nyfiken på funktionaliteten när den då bevisligen fortfarande inte har stöd för svenska…

Hur fungerar den då som en enhet i ett hem där Apple-enheterna för övrigt kör svenska och med Siri på svenska? Kommer de som köper denna ändå kunna använda den som den är tänkt men då så klart få prata engelska med den? Kommer den för övrigt, förutom med språket, fungera som den ska? Inga draw backs?

Ni som använder Siri på svenska i era enheter men också har den stora HomePod i ert hem, hur fungerar den för er? Några saker som strular eller inte lirar så väl?

Ja det går bra, @Thor kan säkert berätta mer.

För att det skall funka med Siri och HomeKit måste båda enheterna köra samma språk. Alltså HomePod och iPhone. Likaså funkar ej personliga funktioner.
Jag kör mest mina HomePods med Airplay 2. Och vill jag styra HomeKit med rösten så använder jag uteslutande Watch.