Allt om HomePod Mini

Det kan man undra. :slight_smile: Men det är väl ganska gulligt. Men sämre ljud vill man ju inte ha ändå.

Om den hade haft batteri hade den absolut inte blivit mindre utan då hade den sett ut som Sonos Move. Den erbjuder ett lägre pris och säkerligen bättre ljud än alla andra högtalare i samma storleksklass. Skulle inte förvåna mig om den låter bättre än minsta Sonos. Nä batteri får andra tillverkare hålla på med.

Nja, en Sonos Move klump tror jag inte att det behövt bli.

Ja, den kommer nog att låta riktigt bra för sin storlek.

Slår den Sonos One på ljudkvalité så kommer jag att bli förvånad.

Har vanliga HomePod U1-chipet?

Det sa jag inte heller för Move är inte deras minsta högtalare.

Vet inte, det är väl i sådan fall enda skillnaden. Vad var finessen med detta chip?

Nope A8

My bad!
Menade one.

1 gillning

Att den tex känner av när du går in i ett rum och utför automatiseringar.

Undrar hur många som kommer att använda det ?

En sak är aktiv rumskalibrering. Ljudet kalibreras utifrån vad/vem som rör sig i rummet

Värt att tänka på är att skall ni köra HomePod måste ni köra samma språk på iPhone för att det skall funka fullt ut.

Hur najs som helst ju! Släck när ingen är i rummet, tänd när jag är där. Spela musik i det rummet jag är i osv osv osv

1 gillning

Shit, ångrar att jag beställde Google nest audio i helgen…

Hur lirar den med redan befintliga Sonos? Antar att det kräver AirPlay 2, men säg att jag har en Sonos med AirPlay 2 två Sonos med AirPlay 1 och två HomePod Mini? Varit så nära och komplettera med IKEAs Sonos högtalare.

Det lär gå alldeles utmärkt, du väljer ju en eller flera mottagare när du vill köra Airplay, men kräver väl Airplay 2.

Funkar den alltså som en vanlig Airplay 2-högtalare ändå? Isåfall är ju saken klar! Men vad är allt det här tjafset om att den enbart hade stöd för Apple Music och ett gäng andra ointressanta tjänster?

Det är väl vad den själv kan streama från, genom att säga till Siri t.ex.

Troligen att man inte via tal/Siri kan starta(m.m) Spotify.

Det kan du naturligtvis göra :slight_smile: