Allt om Disney+ i Sverige

Lägger till canal digital på den listan

I morse dök ”Darkwing Duck” upp i sökresultatet men när man klickade stod sidan bara och laddade. Nu är den borta igen.

”Bumbibjörnarna” går att hitta om man söker efter ”Gummi Bears”

1 gillning

Huh? WTF! The Mandalorian, bara två avsnitt nu och sedan ett avsnitt varje fredag. Som tur är finns det ju andra ställen. :innocent:

Yes, så har Disneys strategi varit i alla länder. Jag kommer att vänta tills sista avsnittet av The Mandalorian säsong 2 innan jag tittar.

Jag började ju igår. Har sett avsnitt 3 också :innocent:

Jag kan ha löst det när jag behövde något att titta på över en atlantflygning en gång…

Måste säga att allt extra material som finns kring de olika franchise är mycket intressanta :slightly_smiling_face:

Det är väl ungefär lika (o)intressant som extramaterial på dvd/blu-ray :joy:

Jag älskar extra material, så ni kan skratta så mycket ni vill :slightly_smiling_face:
Mycket intressant hur vissa saker i framförallt filmer blir till. Tex i första Alien där de går från Nostromo så använde Ridley sina barn i små dräkter men de hade glömt lufthål så de svimmade nästan. Kunde gått illa. Eller hur Harrison Ford / Carrie / Mark trodde att första Star Wars skulle bli en total flopp så de sade när Chewie skulle in, nu kommer hunden / ta in hunden :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Håller med. Extramaterial har aldrig varit intressant.

Hej,

Vi är en tvåspråkig familj (finska & svenska), så jag försöker att se så mycket det går på finska, för min och barnens skull. Men alla Pixar filmer finns bara på svenska eller engelska. Har provat NordVPN och en finsk IP, finns ändå bara svenska och engelska. Kollar man på Disney utbudet, så finns det många av de europeiska språken att välja på.
Har testat på en Iphone samt AndroidTV box.

Vet någon vad som avgör vilket språk Pixar filmerna kommer med?

Bor i Sverige.

WandaVision må vara den av Marvels serier jag är minst taggad på men äntligen har vi fått en riktig trailer, sådär lagom diffus och förvirrande vi bara kunnat hoppas på.

Fick mail från Disney nu som bl a innehöll detta :

bild

Vad sysslar de med? Vilken hittepå-enhet är det de använder där? :slight_smile:
Gammal iPhone-betel högst upp och ny längst ner men med en formfaktor på hela telefonen som borde ge en fysisk hem-knapp längst ner. De har verkligen snurrat till det :smiley:

Väldigt vanligt det där om man inte vill visa ett specifikt märke, sett alla olika sorters versioner av “iPhones” i reklam :slight_smile:

Lika bedrövligt iaf :slight_smile:

Ja tack.

Dolby Atmos funkar inte med disney+ appen på Samsung tv-apparater. Använder Sonos Arc med surround högtalare. Atmos funkar med Netflix så inga problem med setupen.
Lösningen blev att koppla amazon 4k firetv till samsung tv’n och nu har jag dolby atmos från disney+

Finns Atmos på YouTube?

Oj nu blir jag osäker när du ställer en sådan fråga då du säkert vet hur det ligger till?
Finns en del demos där det står atmos fast jag kan ju inte garantera att det är det. Har inte den möjligheten att se kodningen med Sonos som en reciver.

Men att Samsungs disney+ app inte stöder dolby atmos är ju tråkigt tycker jag