Allt om Disney+ i Sverige

Från sajten:
https://teknikveckan.com/disney-har-kommit-upp-i-tio-miljoner-prenumeranter/


image

Efter bara ett dygn så har Disney lyckats locka ordentligt med kunder till sin nya streamingtjänst Disney+ och är redan uppe i tio miljoner prenumeranter.

Tjänsten har än så länge enbart lanserats i USA, Kanada och Nederländerna men många verkar vara sugna på att se både nyare och gamla goa klassiker på streamingtjänsten som kostar 7 dollar per månad. På tjänsten hittar vi cirka 500 filmer och 7 500 episoder av olika serier och än så länge har Disney inte presenterat något lanseringsdatum för Sverige. Men att få tio miljoner prenumeranter första dygnet får ändå anses som en stor succé.

Källa: Reuters

 

Gamla och dåliga klassiker :rofl:

Hmmm Mandalorian, hört om den?

Både hört och sett. Hurså?

Den är ju relativt bra och inte gammal

Du såg inte klippet märker jag. En hyfsad serier väger inte upp mot majoriteten av skräp.

När Mandalorian är slut kommer prenumerationsantalet sjunka med 80% eller nåt sånt där, gissar jag…

1 gillning

Det hänger ju helt och hållet på vad man gillar :slightly_smiling_face:

Du har fortfarande inte sett klippet. Se det innan du kommenterar.

Jag har sett klippet och 11 minuter för att promota en streaming tjänst där han själv medverkar, toppen :slightly_smiling_face:

Många har fått Disney+ gratis 1 år! Tror det har dragit lite folk!

Du har sett men missat poängen,toppen

Som han påpekar är deras backkatalog gamla och oerhört dåliga disney filmer. Samt att dom visar och promotar filmer som inte är tillgängliga förrän july 2020…WTF. Tänkt vilket liv det skulle bli om tex Apple gjorde samma sak då.

Från sajten:
https://teknikveckan.com/svenskt-datum-satt-for-disney/


image

Disneys streamingtjänst Disney+ kommer till de nordiska länder i sommar. Detta meddelas i samband med att man även tidigarelägger vissa andra länder. Mycket tack vare Star Wars-serien The Mandalorian som har varit populär att tillskansa sig i länder där den officiellt funnits.

De länder som tidigareläggs en vecka är Storbritannien, Irland, Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien, Österrike och Schweiz och där går det igång 24 mars.

Priset landar på €6,99 per månad eller €69,99 per år.

Via Deadline.

1 gillning

Jag är en typisk kund tror jag. Måste skaffa tjänsten för att se The Mandalorian. Kommer sedan säkert fortsätt betala för att det är bekvämt att ha tillgång till tjänsten. Så som jag redan hanterar Netflix, HBO, Amazon och Viaplay…

1 gillning

Den bästa kunden!
Betalar men belastar inte servrarna nämnvärt :slight_smile:

1 gillning

Sommar är inget datum, det är en årstid… :grin:

4 gillningar

Svensk sommar! Den bästa dagen på året!

4 gillningar

Så sant !! Den dagen du !!

Haha

Touché😁