Allt om Disney+ i Sverige

Det blir för mycket av det goda!!

1 gillning

bara jag som tänkte: “Va då binga?. Kan man inte söka om information om serien på bing?”

1 gillning

Trist när sådant fint folk som @Marcus_Attefors skall hålla på att näthata på oskyldiga sökmotorer som redan ligger ner.

Nästa gång ger väl lymmeln sig på Cortana.

1 gillning

Vem?

Jag är lite splittrad i frågan. Vissa serier vill man ju kolla hela med en gång och vissa vill man ju suga på som en god karamell. :man_shrugging:

Hoppas att Disney + kommer snabbt till Sverige :slightly_smiling_face:

Men av Disney+ går det att binga :grin:

Jag matar igenom massvis av serier snabbt. Är den bara bra så! Hatar att vänta på nya avsnitt. Jag kan dock sakna väntan från förr ibland också. Något att längta efter på en fredagskväll till exempel! Nu ser man skiten snabbt och glömmer bort!

Jag föredrar att få hela säsongen på en gång, men kan acceptera ett avsnitt i veckan på nya serier/säsonger. Netflix gör ju så med en del serier som produceras ihop med andra kanaler t ex. Men är det tidigare sänt material ska allt ut på en gång.

Från sajten:
Det här kommer till Disney+


image

Snart kommer Disney’s lansera sin egna streamingtjänst och de har släppt en köttig trailer på lite över tre timmar.

Tjänsten kommer verkligen att bjuda på det mesta som Disney har gjort genom åren men om vi i Sverige kommer få samma innehåll återstår att se. I USA kommer tjänsten lanseras den 12 november men något datum för Sverige finns ännu inte. Har ni ”lite” tid över så går hela trailern att beskåda nedan.

 

1 gillning

VPN på den då :hugs:

Det lär nog Disney tänka på dock. Brukar vara ett helvete att få det fungera bra ibland. Körde lite VPN på Netflix ett tag. Strulade som fan. Ena dagen kunde man titta, andra block!

Jag körde VPN på Netflix innan det fanns i Sverige. Funkade felfritt.

Jo, fungerade ibörjan. Sedan ville Netflix blockera VPN tyvärr.

Denna är med intressant :slightly_smiling_face:

Disney+ Dag 1

Marvel Studios : The Avengers , Avengers: Age of Ultron, Avengers: Endgame, Avengers: Infinity War, Ant-Man, Ant-Man and The Wasp, Black Panther, Captain America: Civil War, Captain America: The First Avenger, Captain Marvel, Doctor Strange, Guardians of the Galaxy, Guardians of the Galaxy, Vol. 2, Iron Man, Iron Man 2, Iron Man 3, Thor, Thor: Ragnarok and Thor: The Dark World.

Marvel Animated TV : Fantastic Four (1994), Fantastic Four: World’s Greatest Heroes , Guardians of the Galaxy (2015), The Incredible Hulk , Iron Man (1994), Iron Man: Armored Adventures, Silver Surfer ( 1998 ) Spider-Man (1981), Spider-Man (1994), Spider-Man and his Amazing Friends, Spider-Man Unlimited , Spider-Woman (1979), Ultimate Spider-Man, X-Men and X-Men: Evolution .

Star Wars (Films) : Episodes I - VIII, Star Wars: The Clone Wars, Rogue One: A Star Wars Story and Solo: A Star Wars Story .

Star Wars (TV) : Star Wars: Forces of Destiny (Shorts), Star Wars: Rebels, Star Wars: Rebels (Shorts), Star Wars: Resistance and Star Wars: The Clone Wars .

Pixar : A Bug’s Life, Brave, Cars, Cars 2, Cars 3, Coco, Finding Dory, Finding Nemo, The Incredibles, The Incredibles 2, Inside Out, Monsters Inc. Monsters University, Ratatouille, Toy Story, Toy Story 2, Toy Story 3, Up and Wall-E .

Disney Animated Classics : 101 Dalmatians, Aladdin, Alice in Wonderland, Bambi, Beauty and the Beast, Cinderella, Dumbo, Fantasia, Hercules, Lady and the Tramp, Mulan, Peter Pan, Pinocchio, Pocahontas, Tarzan and The Lion King.

Other Assorted Titles (Movies) : Doctor Dolittle, Free Solo, Frozen, High School Musical, High School Musical 2, High School Musical 3: Senior Year, Honey, I Shrunk the Kids, Lilo and Stich, Miracle, Pirates of the Caribbean: At World’s End, Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest, Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales, Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides, Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl, The Nightmare Before Christmas, Wreck-it Ralph and Zootopia .

Japp och National Geographic :slightly_smiling_face:
En guldgruva för Marvel och Star Wars fans

ja vi får väl se hur det går.
Alla fans har ju redan sett filmerna så :blush:

Ja men de tåls att se om :slightly_smiling_face:

Läst en del om olika VPN-tjänster. Rätt stor skillnad på hur mycket tid dom lägger på att få tjänsterna att funka. Netflix är rätt snabba på att blocka. men enligt Denna site så ska NordVPN funka bra, har kört själv ett tag och var lite skaigt någon vecka, men har inte haft några isues på länge. Kollar en del på hulu också