Allt om att tanka bensin- och dieselbil

Då är det bara 5 kronan som ska bort också.

Fyllde upp, nu när soppan är lite billigare än tidigare.
18,44 kr/litern blev det. :smiley:

6 gillningar

Jag har bara tankat Lynken 4ggr på ett halvår med bilen :man_shrugging: Sist var det halv tank och då gick det på ganska precis 500 spänn. Skrämmande dyrt om man jämför hur långt man kommer på el för samma pengar. Betalar 1:30 per kilowattimme.

Då laddar du hemma eller? 1:30kr är nog svårt att hitta publika laddstationer för.
Har laddstolpar på jobbet de sänkte nyss från 5kr till 2,50kr. Men än så länge lönar det sig att ladda hemma

Ja precis. Väldigt billigt med hemmaladdning istället för dinosauriejuice på pump.

Utveckla gärna det påståendet som du just skrev i just denna tråden :blush:

Hemmaladdning av el blir ju betydligt billigare än att tanka bensin på macken, dvs milkostnad på ~2,50 med hemmaladdning istället för 10-15kr milen på bensin.

Ja men just i denna tråden :grin:

Laddaren och installationen är den kostnadsfri?

1 gillning

När man kollar på elbil kontra hybrid kontra bensin kontra diesel bil så måste man se till hela paketet inklusive värdeminskning, däck, bränsle mm. Det är endast då man får en jämförelse ekonomiskt

2 gillningar

Ja, faktiskt. Det är föreningen som betalar för det. Så jag gissar att dom tar in det på hyresintäkter o liknande men annars ingen extra kostnad för mig i varje fall.

1 gillning

Det är ju guld. I vår förening får man slanta upp ett självkostnadspris vilket är mer rättvist. Lite fel att de som inte ens har en bil ska behöva vara med att finansiera kan jag tycka.

Så länge dom inte höjer hyran så är det väl ok. Föreningen satte upp 10 elplatser, de som inte ska ha laddstolpe får en annan plats.

@zop får nog röja lite här då tråden handlar mer om elbilar än the real deal. :joy::joy:

3 gillningar

Kan ju vara bilar med sladd :joy:

Skärpning nu!
Seth Meyers Drinking GIF by Late Night with Seth Meyers

Jag kan ingenting om bilar. :man_shrugging:t2:

Vi skäms ju inte för oss när vi breddar en tråd. Vi är inne i en period med lite dyrare el, så natten laddning lär ske vid 63-66 öre. Det motsvarar väl ungefär 1, 13 kr per mil.... :sunglasses:. Längtar redan till elpriser runt 20 öre på natten..:grin:

Dags att du lär dig lite om detta istället för att spamma alla på Bluesky. :joy::joy:

63 öre? Dyrt? :joy:
93 öre som billigast här i Skåne idag.