Allt om att tanka bensin- och dieselbil

Dags att tanka fruns bil idag. Gick på under 3 minuter. Nu behöver hon inte göra det igen på en månad. Full tank som vanligt. 100% varje gång.:+1:t3:

Brukar tanka på Ingo och idag låg priset på 19:34 för bensin och 23:61 för diesel.

Lika tråkigt och oinspirerande som vanligt.:sweat_smile:

7 gillningar

3 gillningar

Det är alltid trevligt att tanka på riktigt. :joy::joy:

#vågavägraelbil

2 gillningar

Inget fel på elbil. Lika tråkigt och oinspirerande att ladda som att tanka.:sunglasses:

En elbil är som en levande varelse. Som en Tamagotchi. Man tänker på den, man planerar för den, man räknar på hur den ska matas, samt när och hur mycket den behöver äta. Det är en ny familjemedlem. Inte en död fossilbil som man bara mekaniskt tar till macken när den börjar bli tom. Men det är klart, ni har ju hund så behovet av en elbil är ganska inte jättestort..:sunglasses:

2 gillningar

Vi har inom en snar framtod två elbilar i hushållet men jag tror inte jag kommer nörda ner mig bara för det. Kul med en ny och fin bil men inget jag går igång på.

1 gillning

Du har ju bra kanaler på billig el så det behovet finns ju inte. :joy:

Om det ändå var så väl men tyvärr ingen rabatt.

Då slipper du snart åka och tanka frugans bil, bara att stoppa i kabeln på kvällen så har hon full tank på morgonen.

Det gör jag redan nu. Det är ju en plug-in hybrid.
Sedan åker man ju inte specifikt och tankar. Det gör man ju på vägen till och från sitt mål. :sunglasses:

1 gillning

Så varför åkte du och tankade då om du kan ladda full tank hemma? :wink:

Att ladda en plugin är ju lite som att tanka en bensinbil från dunk. Räcker bara några mil.

Men nu är denna tråden för oss som tankar så nu återgår vi till ämnet. :sweat_smile::joy::joy:

Det var ju du själv som nämnde att ni stod i begrepp att skaffa elbil, då var det genast läge att ta över tråden. :wink::sweat_smile:

Men jag hör dig och ska lämna plats till alla som vill uttala sig om hur man bäst gör för att inte fylla fel drivmedel i bilen eller ondgöra sig över alla som fyller tanken till mer än 80 %.

1 gillning

Själv blev det lite härlig 95 som doftade ljuvligt. Fick ett par smarriga liter för cirka 800 pix och det tog cirka tre minuter. Tyvärr åkte jag till fel mack så jag fick inte en korv på köpet. Men kommer nya chanser.

8 gillningar

Underbart!

2 gillningar

Fantastiskt tråd @Hakan_Ander ! En Sådan underbar liten revolt :ok_hand::raised_hands:.

Skönt för oss som tankar.

2 gillningar

Själv tankar jag bara för 100kr per tillfälle, blir inte så dyrt då. <- Direkt jag ser något på internets där pris på bränsle nämns, så är det alltid någon i kommentarerna som skriver något liknande. Tänkte att jag skulle bidra :slight_smile:.
Bra tråd!

4 gillningar
2 gillningar

Tankar alltid fullt. Och låter aldrig tanken bli under halv (om jag inte är på resa). Något jag lärde mig under min långa sjukskrivning och arbetslöshet. Då förskte jag att fylla upp redan vid 3/4 tank. Allt för att minska risken att stå utan bränsle när jag verkligen skulle behöva det.

5 gillningar

Såg det när jag var ute en sväng precis. Dieseln nere på 23:-/litern.