Allt om att ladda elbil (2022–2023)

De flesta (alla?) laddboxar kan låsa fast kabeln. Min har hängt ute i snart två år. :blush:

4 gillningar

Som @marges skriver så går det att låsa laddkabeln i boxen

1 gillning

Denna rimlig? @marges vad betalade du för din kabel?

Såg även att Tibber har som är billigare

Betalade 990 kr inkl frakt. Märke Phoenix.

Är nog skillnad på om man har en box på huset eller om den sitter på en parkeringsplats. Laddboxarna i vår brf låser kabeln bara när den sitter i bilen.

Jo, det förutsätter såklart att man äger boxen och är enda brukaren eller har en överenskommelse om hur kabeln ska hanteras. :slightly_smiling_face:

Samma här.

https://x.com/teslaeurope/status/1741418822525964585?s=20

Vet man om det gäller Sverige? Isåfall skulle man nästan prova det vara för att :thinking:

Förmodligen då det gäller i 18 länder. Tesla skriver inte vilka men lär synas i appen.

Syns inte för mig iallafall :thinking:

Ok, då syns det väl när man börjar ladda/är klar med laddningen då.

Men jag då..? :grin:

Mer seriös så känns det ju lite tveksam period. Lagom till resdagarna just nu.
Med vänlig hälsning,
Teslaägare

Det är väl ändå bra att Tesla delar med sig lite till oss dödliga. De gör väl detta för att få lite bättre rykte under pågående strejk kan tänkas.

1 gillning

Gäller iaf till nästa fredag så då borde det vara lugnt.
Var ute och handlade för en stund sen och det var ingen rush på laddare där jag var, fanns ledigt lite överallt. Men folk har ju dock svårt att ta alternativ, därav köer. :slight_smile:

2 gillningar

Så strejken i Sverige gör dom delar ut laddning gratis till 17 andra länder? Kul.

Knappast relaterat då detta gäller i Europa + Turkiet verkar det som.

Tja, de gör det ju knappast för välgörenhet iallafall. Det är väl som det mesta, gratis första gången för att folk sedan ska vilja köpa mer. Sen om det är relaterat till strejken vet jag inte, men det var bara lite lustigt med tajmingen tyckte jag nu när det är lite svajigt kring Tesla. Sen är det ju bara positivt om de gör det lättare för non-tesla att nyttja deras stationer i långa loppet. I den bästa av världar borde alla laddstationer vara abonnemang/märkesobundna så att alla kan ladda på alla stationer med samma förutsättningar. Lite som det funkar i fossilvärlden. Kanske blir några kronor dyrare, men å andra sidan kan man ju ladda billigt hemma.

Inte om du vill locka nya kunder, perfekt tillfälle när många laddar ute

Ja det är det som står i meddelandet. :slight_smile: