Sjuk värld när Ionity bara blir billigare och billigare.
Ingen gillar folk som laddar biligare än en själv på Ionity!
BMW folket menar du?
Endast Mercedes-folket är värre !
......Jag har iofs en eqe nuförtiden...
Det här blir intressant att se hur de löser i glesbygden För E-vägarna bör väl räknas till större vägar.
Undrar vem som skall tillhandahålla vätgasstationerna?
Tror det blir svårt att få någon ekonomisk bäring i dessa.
Vätgas blir den absoluta stora utmaningen.
Laddstolpar är ju inga problem och även i djupaste norrland brukar det finnas en by/stad var 6:e mil längs E vägarna så borde inte vara några problem.
Lättast är väl satt sätta krav att alla bension stationer måste ha laddmöjligheter också.... tyvärr blev väl många stationsägare brända med etanol grejen.
Dieseln blev dyrare men även elen kostar fläsk:
Smart drag av Mer om man inte vill existera längre.
Någon som provat Tesla supercharger vid Falkenberg avfarten med ej tesla bil? Frugan ska på premiär tur till Ullared…
Inte provat den men den är öppen så ska funka fint.
Trodde IONITY hade en där men ikke. Tror den blir smidigast använda även om priset är rena rånet.
Jag har länge sagt att det kommer att sluta med att det blir lika dyrt, per mil, för en elbil som en motsvarande bensin/diesel. Finns inte en changs att regeringar inte vill hålla samma skatteinteäkter som tidigare och att de dessutom vill hålla ner privatbilismen.
Ni vet av vem ni hörde det först
Visst är det så. Vi är väl redan där i dag vid långkörning och ohemula laddpriser?
jag vet inte, betalar 14 öre/kWh just nu.
Hemma ja
Har fått intrycket att över 6:- inte är ovanligt på snabbladdare ?
Det blir väl sisådär 12:- milen ?
Då är det ungefär samma pris som mitt bensinhärke som drar runt 0,5l på långkörning.
Så är det på några ställen, andra inte, där jag brukar ladda ute på stan så kostar det 4,40kr/kWh.
Kör man mycket så finns det abb som gör att man hamnar runt 4-5kr/kWh, hos Tesla t.ex.
På Ionity laddar jag för 3,50kr/kWh eller vad det är.
Kör dock inte elbil pga bensin/diesel eller el-priser. Då hade jag kunnat haft kvar min gamla bensinbil som drog 0,5-0,6l/mil.