Allt om Amazon i Sverige

Ja det är ju en bra deal att inte köpa något :slight_smile:

Det har @Randomdude aldrig provat. :wink:

Vi fick ju aldrig någon recension på Apple Watch boken. :joy::joy::joy:

2 gillningar
2 gillningar

Prime i Sverige!

5 gillningar

Det här tål att tänkas på. Det är ju redan nu gratis frakt över 229:-. Beställer jag till räckligt mycket för att detta skall löna sig. Jag har även idag Amazon Video för 29:- genom App Store.

Gick med och testade beställa, se nu om min video-prenumeration försvinner och allt blir Prime.

Drygt 500kr för ett år, jag kör på det. Uvärderar när det är dags att förnya.

1 gillning

Någon som vet hur Amazon är vid returer?

Köpte Apples läderlänk till min Apple Watch, men är inte riktigt nöjd med den. Och funderar på att returnera den, men kommer dem godta en retur när man öppnat upp och testat produkten?

Blir nog inga problem, skickat tillbaka två varor jag öppnat och provat.

1 gillning

Tack!

Du har ju alltid 14 dagars reklamationsrätt enligt distansköplagen.

1 gillning

Sant!

Men ibland har dom sjuka regler, som Dustin tex. Dom tar inte emot returer om man öppnat förpackningen.

Då får man gnälla lite, man har alltid rätt att öppna förpackningen och undersöka varan som privat person.

1 gillning

Hur menar du? De har inget val, de måste ta emot dem. Åtminstone så länge det gäller privatköpare.

Köper du privat och det inte är hygiengrejer så som hörlurar eller mjukvaror så är det inte upp till Dustin att bestämma det :slight_smile:

Ah okej, ja jag köpte en router för typ 2 år sedan som jag inte fick returnera. Men bra att veta så här i efterhand om man handlar igen.

Sjukt. De brukar inte göra sådana misstag.

1 gillning

Jag har skrivit tidigare (troligen i denna tråd till och med) att Amazon är svinbra att ha och göra med vid returer eller problem. Gäller både .se och andra. Sidan må se ut som skit och sökmotorn suger, men logistik kan dom!

2 gillningar