Aktietråden

Dags att blanka :innocent:

Finns många du nog ska köra pararellt, Avanza e lite zzzz

Game of Stocks
Investerarens Podcast
EFN Marknad
Börspodden
Kvalitetsaktiepodde.

@bjorsi
Gillar vad jag ser!

2 gillningar

Jag med. Men som vanligt har man slängt in för lite pengar när det går upp :see_no_evil:. Får fokusera på procenten

Alltid lätt med facit i hand
Igår skulle man lagt in 500.000 terranet tex men vem fan visste det
Ska vara riktigt nöjd med all procent ö 10 beroende på bolag, sån avkastning får man inte någonstans typ
Många bäckar små blir till en å som min chef säger :rofl::rofl::rofl:

1 gillning

Påfyllnadsläge @bjorsi

1 gillning

Föräldraledig och fullinvesterad :see_no_evil::sunglasses:.

Tradeat riktigt gött i Eniro idag

Precis. Min portfölj är 4% bättre än index i år, 7% bättre än index på 3 månader. Då har jag ändå “tråkiga” bolag mestadels.

1 gillning

Det där är ju kanoners med tanke på var vi varit :+1:

@bjorsi
32% plus idag på Borr Drilling

1 gillning

Har en slags hatkärlek till aktier. Är intresserad och äger några aktier men inte på den nivån att jag sätter mig in i företagen och har också gång på gång insett att när jag håller mig till fonder så presterar jag bättre än när jag köper aktier. Framförallt pga att jag blir för impulsiv, emotionell, försöker tajma marknaden medan fondkontona tuffar på med små justeringar för att bibehålla den strategi och fördelning jag definierat. Att inse mina begränsningar och brist på talang blev ganska dyrt men har har därefter sparat mig mycket pengar :slight_smile:

Missar de stora möjligheterna till avkastning men går inte på några större nedgångar jämfört med index heller. Förra årets bästa affär var Gran Columbia Gold som lite drygt dubblades. Fondkontona där jag är ca 70% investerad i aktiefonder + guld/silver-fonder ligger på 5% upp i år medan jämförande index ligger på ca -4%.

Edit:
Här är väl undantaget som bekräftar regeln :smiley:

2 gillningar

Köpte på mig lite Eniro med, trevlig utveckling under dagen iaf :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Vet inte om det är något att behålla dock men , gick och göra lite cash i både den och Borr Drilling idag

Denna är dock Sinnes

1 gillning

Varför hittar jag inte merparten av dina tips hos Länsförsäkringar? Har bara hittat Zwipe typ

Jäklar! :blush:

Ouff d kan jag inte svara på faktiskt
Kör endast Avanza och Nordnet för aktier

Ok, ska lyssna på lite poddar så jag vet när jag ska sälja skiten med.:wink:

Haha d vet man aldrig
Köp stora stadiga bolag , sen säljer du när du går i pension före eler par år innan

Kanske dags att ta en tidig semester …
@bjorsi @mrTravolta @Martin_Heed

3 gillningar

Idag fyller vi på lite när det är rött
bild

1 gillning

Du som har bra koll och nu när det lyser rött idag, har ett par tusingar över som jag tänkte investera på Avanza idag. Några tips på lovande aktier som jag borde titta närmare på?

Har inga ESS i rockärmen dessvärre
Fyller på i dom stora bolagen lite
Tror det kan söka sig neråt nu , om än inte as mycket , hade lugnat mig till juli-aug och kollat in då
Fyllt på det du har om det är mkt minus idag

Ligger med chans i crunchfish, cantagaria och alphahelix med små poster

Sen vildavästern är WNT Tangiamo AcouSort Topright AlzeCure Corline AroCell , bära eller brista liksom

Blir rött idag! Vänta bara tills usa öppnar med säkert