Aktietråden

Sjukt att trading sidor kan stoppa köp samtidigt som hedgefunds kan fortsätta tradea.
De rika styr marknaden på sina villkor. “Fattiga” får inte manipulerar marknaden på samma villkor uppenbarligen.
Ska bli spännande att se vart det här tar vägen på sikt!

1 gillning

Verkligen!
Jag hoppas att allt reds ut ordentligt. Finns nog en hel del konstigheter på bägge sidor.

Vad skall man tro?

2 gillningar

Hedgefunds styr ju marknaden och med deras naked shorts som kraschat bolag även fast det är olagligt.
Nu när pöbeln går ihop och inte ens gör någonting olagligt teoretiskt sett så stänger de dörrarna.
Det är så mycket pengar på spel att man får svindel, men varför ska det vara okej för de rika och styra men inte för de andra?

Otroligt intressant. Jag är inte jätte insatt men ser framemot att få djupare analyser av flera kunniga och framförallt vart det tar vägen på sikt. Tänk vilka sjuka krafter det finns när folk går ihop… Det här kommer ju det bli historier om i decennier antar jag.

1 gillning

Tänk om alla hade chansen att pausa köp ordrar bara för att man ligger i en dålig position!

“Fuck, BTC är down med 52%… seså pausa alla köp ordrar för alla andra förutom mig och mina polare så vi kan kaliberar om så det ser lite bättre ut!”

Vidrigt är det ju mer man tänker på det! (Jag har inga positioner i någonting förövrigt, men lider med dom som blir tokblåsta…)

Mitt stiger sakta men säkert, låg +7% vid årsskiftet och ligger +15% idag så det rullar på i rätt riktning.

2 gillningar

Har du aktier eller fonder?

Lite Apple & Investor aktier.

1 gillning

Många frågetecken är det. Vet man ens vilka som ligger bakom? Kan det vara några helt andra än millenials? Hur mycket har vanliga banker investerat i dessa hedgefonder?

Som du skriver, det lär skrivas mycket om detta framöver. Hörde att någon som var ny i Gamestops styrelse sett sina aktier öka med över 20 miljarder SEK.

2 gillningar
1 gillning

Igår var det ett svenskt politiskt ungdomsförbund som tyckte man skulle köpa GME :woozy_face:

1 gillning

Köpte 1000 SAS AB, 1,66 per styck…

Vi köpte TUI förra veckan. Kan ju bara gå uppåt…:thinking:

The only way is up :wink:

1 gillning

Jag tror nog på upp för SAS, kanske inte idag men under året iaf.
Köpte Ericsson på 4,70 för många år sedan, de gick upp

1 gillning

Terranet har levererat fint, lagomt till mässan på lördag som hypas. Luftslott?!

Jag köpte terranet när de var nere på 0,8
De hade ju en jäkla massa tillverkare med på tåget så jag är förvånad över att de inte kostar(de) mer.

5 gillningar

Rätt kul att följa GME på Reddit, här är ett citat jag tycker passar rätt bra;

”It's Gamestop. If you give them $50 you expect no more than $2 when you sell your game back. Thats why you don't ever sell it back, you hold onto it forever.”

1 gillning

Image
:partying_face::partying_face:

4 gillningar


:slightly_smiling_face:

3 gillningar