Aktietråden

Finns ingen anledning att INTE flytta. Just do it.

Gjort :smiley: Tackar

2 gillningar

Inte aktier men…

Köpte BTC igår för cirka 1000sek mest för skoj som jag sa att jag skulle bara låta ligga.

Kom till jobbet idag och min kollega som är insatt tipsade mig om att byta till Binance och köra med leverage där och tradea andra krypto istället. Kostade cirka 150kr att skicka över BTC till Binance plattform så var lite less på honom när jag gjorde det.

Efter en stund kom han förbi och sa att han hade ett tips… sagt och gjort. Nu några timmar senare har jag plussat 50 USD. Haha, det här var ju kul! :joy:

5 gillningar

Plötsligt händer det :smiley:

6 gillningar

CDON verkar gått väldigt bra senaste tiden. :+1:t3:

Jag är nöjd, lite drygt 10% upp på snart ett halvår.

2 gillningar

Först var det ett företag, tror det var Schweiz, som kom med en rapport där de trodde på 500-600:- sen var det någon som trodde på 2000:-
Kan gå fort ned oxå :thinking:

Helt galet det som hänt med GameStop senaste dagarna. Antar att om det varit i Sverige så hade finansinspektionen knackat på en del dörrar… :slight_smile:

Tror vi kommer se mer av sånt här. Ryktas om att Nokia är bland deras nästa target på Reddit. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Edit: AMC är ju på uppgång redan.

Hade helt missat det. Sjukt!
Många fnissar och hyllar detta och tycker det är rätt att hedgefonderna åker på pumpen, jag tycker mer att det är olyckligt och fel och det kommer straffa många småsparare när luften går ur bubblan.

@Curiosity Nokia verkar redan dragit :slight_smile:

2 gillningar

Tänkte på att börsen öppnar om ett tag och tror den sticker ännu mer då. Tror det här kommer vara lite av fenomen. Farligt helt klart för småsparare. Min kollega köpte precis Nokia. Jag vågar inte ge mig in i det där just nu…

Kör på med Binance istället :slight_smile:

Koss har även de en sån sjuk utveckling. Skrämmande

Vad beror dessa sjuka ökningar på?

Nokia sänks två steg av DNB som ser bubbelliknande beteende:

Nokia har stigit cirka 25 procent de senaste fem handelsdagarna efter att aktien har kapats av reddit-användare från underforumet 'Wallstreetbets' som försöker driva upp kursen.

1 gillning

Det är en subreddit på Reddit som heter r/wallstreetbets som bestämde sig för att straffa de hedgefonderna som blankade GameStops aktier genom att gå i och köpa upp en massa av dem. Det fick GameStops kurs att rusa vilket gjorde att hedgefonderna blev tvungna att köpa istället vilket fick kursen att rusa ännu mer. Kortfattat.

2 gillningar

Nu är jag ingen expert på detta. Men han säger att detta handlar om att spekulera. Gör inte folk på Wall Street också det. :man_shrugging:

Klart att dom flesta gör övervägda investeringar. Att ta dessa riskerna kan vara farligt när folk som kanske inte har direkt kunskap om börsen kan förlora pengar.

Men det känns som dom finansiella institutionerna inte gillar att dom blivit tagna på sängen.

Lite David mot Goliat. :thinking:

2 gillningar

Det är så jag också känner. Men nog för att en hel del småsparare kommer att sitta med ”svarte petter” de med.

1 gillning

Skillnaden här är väl att spekulationen inte består i om företaget ska lyckas med sin affärsmodell (vilket inte känns så troligt givet branschen de verkar i) utan mer en spekulation om aktiekursen går att driva upp eller ej.