Airfryer-funktion i ugn

Vår ugn gick sönder och vi testade att i nästan ett och ett halvt år leva utan vanlig ugn. Det gick förvånansvärt bra, men till slut tröttnade vi och köpte en ny ugn. Men då vi hade karat oss så bra utan så tänkte jag att vi köper en billig ugn. Jag valde i segmentet just över de allra billigaste. Det var ett så galet felköp att jag nästan blir ledsen när jag tänker på det. Ugndjäveln är helt värdelös. Jag har flera gånger varit på väg att köpa en ny. JAg är med andra ord lättövertalad. Jag visste inte att det fanns på riktigt. Jag har läst att det "finns" vanliga ugnar med mikro, men trott att det var mer pappersugnar än riktiga.

Funkar den bra? Var den väldigt dyr? Vilken modell?

Ps. Det sägs att har man som vi har en dålig ugn kan man ställa in lite järnprylar i botten av ugnen. De bidrar då både till att hålla en jämnare temperatur rent rumsligt inne i ugnen och även minska fluktrationen upp och ned på temperaturen. Inget jag testat, men funderat på flera gånger.

Som jag fattat det finns det ju kombiugnar men dom har ju inte alla funtioner som en vanligt varmluftsugn har. Vi kommer köpa en riktigt varmluftsugn med massa funktioner och sedan en kombiugn som är micro och vanlig ugn.

Men det kanske finns allt i ett med inga kompromisser. :man_shrugging:

Hej,

Jag har denna, och tror den har allt som vår "vanliga" ugn också har, förutom ånga? Frun brukar då baka i båda? :smiley:

Vi har haft en tidigare kombiugn också, men den var lite lägre och insidan var mindre på den pga designen av den ugnen.

Allt som är kombo är en kompromiss. Blir sällan bra.

2 gillningar

Du missar väl möjligen snurrtallriken då, annars vet jag inte. Men man har ju två ugnar ändå :wink:

Vi har knappt en, kör mest air fryer. :joy::joy:

1 gillning