Airfryer-funktion i ugn

Håller på och skall göra om köket och tittar då på ugn. Och den det lutar åt har Airfryer funktion bland annat.
Vad tror Bubblan. Skulle den kunna ersätta den fristående Airfryern eller blåser det för lite i en vanlig ugn.
Och ja den är från Samsung!:grimacing::joy:
https://www.elgiganten.se/product/vitvaror/ugn-spis/ugn/samsung-inbyggd-ugn-nv7b56508cbu1/461183

2 gillningar

Det är väl en vanlig varmlufts ugn?

1 gillning

Frågan är om den större volymen gör att det blir ett annat resultat.
Och en fristående bör ju vara betydligt mer energieffektiv är en tanke som slår mig.

2 gillningar

Har ju bra elavtal.:wink:
Jag tänker att en fristående är ju mer kompakt och effektivare på att värma upp snabbare.
Får helt enkelt testa och se. Hade varit skönt att slippa åbäcket. Tar ju sån plats.

1 gillning

Du får bli den första som kör en gås i airfryer. Och då pratar vi en gås med vingar :joy:

3 gillningar

Gås blir det i @Hakan_Ander:s första mukbang-klipp.

1 gillning

Airfryer ÄR i princip en varmlufts ugn

Det finns ju lösningar även till @Hakan_Ander. :joy::joy::joy:


1 gillning

En med dubbla hade man ju kunnat tänka sig.

Va väl det jag skrev?

Då tolkade jag dig fel för jag trodde med din fråga att du inte förstod att det är samma sak :grin:

1 gillning

Lite kul att min favorit kock på YT nyss postade om Airfryer :grin:

Haha, ok, frågetecknet var mer som en undran, att han inte visste det.

Visar ju att AirFryer är bra grejor :slight_smile:

1 gillning

T o m den motsträviga @Marcus_Attefors har insett hur magisk en air fryer är. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Bara elitisten kvar!:wink:

Även jag skaffade en.

2 gillningar

Önskar jag köpt en tidigare, snabbt, gott och energisnålt... Perfekt!

4 gillningar

Tänk ändå att ”marknaden” fått oss att köpa en liten fristående varmluftsugn. Är inte det lite kul ändå..?

Sedan måste jag erkänna att jag tycker att den har ett begränsat värde, ett högst begränsat värde om man tänker på den plats den tar. Vi använder vår extremt sällan.

Vi använder vår typ 3 ggr i veckan. Stoppar in den i ett skåp när den inte används. Praktisk när man är 2 personer. Sen bör du ju göra ett exelblad där du jämför elförbrukningen mot ugnen och inse att du kommer sitta oduschad med airfryern påslagen under några månader till. :joy::joy:

3 gillningar