AI Pin

Någon som har spanat in den här:
Orders begin 11.16 (ma.ne)

1 gillning

Förstår inte riktigt vad den ska användas till.
Känner inget behov att ha en iaf.

La till en länk från Feber.se på den

1 gillning

Jag har följt med lite i presentation och lanseringen av AI Pin och jag tycker Humane är ett väldigt väldigt intressant bolag. Jag håller helt med att det är lite oklart vad man ska ha AI Pin till i dagsläget men det är spännande att utmana den rådande interaktionsmetoden. Vi kommer ju knappast ha en 6-7" skärm med multi-touch i fickan i all evighet och det finns något i AI Pin som tilltalar mig som nästa steg. (Man kan ju dra en liten parallell till double tap på nya Apple Watch och en del av interaktionsmetoderna vi set för Vision Pro.)

1 gillning

Tycker inte heller jag ser något stort behov. Men kändes ändå spännande. Lite produktutveckling helt enkelt.

Jag ska kanske klargöra att det är två delar, hur vi interagerar med teknik och där tycker jag AI Pin försöker göra något spännande och nyskapande.

Den andra delen är hur vi kan använda AI och där är jag mer tveksam om Humane tillför någonting, och framför allt så är jag tveksam till att AI (eller LLMs) är smarta nog än. Tydligen finns det flera uppenbara faktafel i demon för AI Pin: The Humane AI Pin – 512 Pixels

Jason Snell har som vanligt en bra analys:

1 gillning

Lite kul verkar den allt men en bit kvar.

3 gillningar

Hade de inte bara kunnat släppa en app till mobiler med ungefär samma funktioner?
Men det hade väl inte generat så mycket uppmärksamhet.

Väldigt bra och balanserad recension. Jag tycker som jag tidigare skrivit i tråden att konceptet är fascinerande. Det är väldigt intressant att se nya sätt att interagera med vår teknik. Datorn och telefonen är ju inte en slutstation, kanske är något liknande Vision Pro och AI Pin nästa steg. När tekniken kommit ifatt...

2 gillningar

MrWhostheboss har kommit ut med sin recension nu:
I tested the Humane AI Pin - it's a Nightmare (youtube.com)

1 gillning

Slår han huvudet på spiken när han säger att den borde vara kopplad till ens telefon? Mer kraft, färre abonnemang, app-integration etc. Är det i så fall mest en alternativ formfaktor för smartklockor? Och får vi see Google eller Apple göra något liknande?

Jag skulle kunna tänka mig det faktiskt. Jag vill gärna bära någon av mina riktiga mekaniska klockor samtidigt som jag gillar en del enkel funktionalitet med min Apple Watch.

2 gillningar

Håller helt med. Någon form av liten bärbar enhet och sedan tillbaka till riktiga klockor.

1 gillning
1 gillning

Såg den igår. Tycker rubriken är lite överdrivet elak och click-bait.

Den röda tråden i recensionerna är väl att dom ser idéen bakom men att tekniken inte är där än och därför fungerar produkten helt enkelt inte. Det är inte ens en beta-version, kanske inte ens alpha utan mer av en teknisk demo som dom säljer.

1 gillning

Jason Snell har som vanligt bra poänger:

Även intressant från M.G. Siegler

1 gillning

Frågan är om företaget bakom AI pin överlever alla recensioner? Kan tänka mig att få tecknar ett abonnemang nu.

3 gillningar

Jag tänkte också direkt på Marques Brownlees video som @katho just postade.

Egentligen tycker jag frågan "Do bad reviews kill companies?" är rätt absurd, dåliga produkter dödar företag och bra produkter får garanterat ganska få dåliga recensioner. Om inte Humane överlever beror det på att dom släppte en undermålig produkt, eller iallafall släppte den för tidigt antagligen från påtryckningar av allt VC-kapital dom fått in.

Samtidigt har ju någon som Marques ett enormt inflytande med miljontals personer som tittar på hans videor. Vikten av att vara opartisk blir ju galet viktigt, något som jag i och för sig tror om honom men jag kan verkligen se hur det kan bli problematiskt.

2 gillningar

Precis så i 99,9% av fallen.

2 gillningar