AI Pin

Jag skulle till och med sträcka mig till 100%. Marknaden är hänsynslös för dåliga produkter. Givetvis finns det gott om mediokra produkter som klarar sig och som säkert uppfyller ett behov för iallafall en mindre grupp konsumenter men rent dåliga produkter försvinner ganska snabbt.

1 gillning

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: CES 2024 – Rabbit R1 är din alldeles egen lilla AI-assitent

Min tolkning, de lanserar en ofärdig produkt i hopp om att stjäla marknadsandelar.

Marques besparar Humane massa merarbete och ännu större förödmjukelse. Med så kass produkt hade ju 90% av kunderna returnerat ändå. Nu kan iaf några entusiaster som vet vad de ger sig inpå köpa produkten som en kuriosa.

Själv förstår jag inte heller vad den tillför. En app eller en smart klocka gör jobbet bättre.

2 gillningar

Ofta visas sånt här upp på CES mässan. Blir tuffare när det ska implementeras i verkligheten. Visst kommer det nytt ibland som fungerar. Men inte ofta:

Apple Watch skulle fungera bra som en sådan här sak, med mer Ai. Får se om Apple har något på G i juni.

Med tanke på att grundarna kommer från Apple tror jag mer på tryck från investerare att lansera än ett försök till att stjäla marknadsandelar på en marknad som inte finns. Men hursomhelst är det uppenbarligen en ofärdig produkt.

Personligen tycker jag formfaktorn och interaktionsmodellen är väldigt intressant. En app betyder att man skulle behöva plocka upp telefonen, vilket vore fint att slippa. En klocka funkar relativt ok för dom som vill bära en smartklocka.

En annan sak med formfaktorn är att den är 'framåtriktad' och alltså ser det du ser utan att du behöver rikta in en pryl.

Jag ser i övrigt också fram emot vad Apple har på G i juni kring LLMs, natural language och conversations. Gör dom det bra så åker nog min Apple Watch på igen.

3 gillningar

Vi har kommit en aning off-topic men det här är nog en god sammanfattning av Humanes problem och definitivt en god analys av hur svårt det är att ta för mycket VC-kapital när man är en start-up.

1 gillning

4 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Rabbit R1