3D-skrivare

Skicka lite mått så kanske jag kan slänga ihop något :blush:

1 gillning

Fixar ikväll när jag är hemma! :star_struck:

Skulle skriva ut några coola ölburks hållare från Thingiverse.

Tänkte använda min Ender 3 V2 men när jag såg tiden det skulle ta för en så skippade jag det. :flushed:

Sju ggr snabbare på min nya skrivare :smiley:

Slutresultatet

11 gillningar

Vilken skillnad i tid :flushed: Resultatet ser ju imponerande ut. Är det Bambu Lab P1 du har?

Ja jag gick på den istället för X1. Har inget behov av att skriva ut carbon fiber.
Kan få ner tiden på den gamla om jag ökar på hastigheten lite men då blir kvaliteten lidande.
Blir förbluffad varje gång jag startar en utskrift hur snabb den är. Då finns det två lägen till.

1 gillning

Hur är den ljudnivåmässigt?

Jämfört mot en Ender 3 v2 så är den högljudd. Går inte att ha i ett vardagsrum tex. Inte bara fläktarna, pga av utskrifthastigheten måste kyla mycket mer ,låter mycket. Utan det är ett mekaniskt ljud som är ganska så högt.
Du hör det när skrivhuvudet accelererar vid rörelse.

Vid 1:02 när första lagret är klart ökar den fart och ljudnivån ökar markant.
Nu är inte inspelning med en telefon verkligheten rättvis ljudmässigt.

Så jag har skrivaren i ett gästrum där man kan stänga dörren.

3 gillningar

Jäääävlar. :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

Frun ville ha förvaring för sina klockor. Tog befintliga designer och modifierade dom så dom passade.
Skrev ut med Bambu Labs egna material som glittrar lite. Frun blev nöjd och det är huvudsaken.

4 gillningar

Skrev ut en verktygslåda för reservdelar till skrivaren.

En remix av denna.

https://www.printables.com/model/59227-zx82net-ultimate-parametric-rugged-box-snap-closur

3 gillningar

Ett beställningsjobb. Byglar till hörlurar. Trixiga att skriva med utstickande små detaljer och ”overhang” Vet inte någon bra översättning till svenska. Så det fick bli ”tree support”




3 gillningar

Senaste 3D projektet.

Hållare för Scrub Daddy :grin:



9 gillningar

En sagan om ringen skål för spel med tärningar. Skall bara klippa till en bit filt till botten och undersidan.

8 gillningar

:grin:

https://youtube.com/shorts/sC0jo6w0y7k?feature=share

1 gillning

Najs. Också sugen på en sån.

Har du även kört behållaren? Eller är det någon standard burk?

:grin:

3 gillningar

Eftersom det är så trångt går det inte ha filamenten på baksidan av skrivaren.
Blev att skriva ut en hållare och fästa den i bordet.

2 gillningar

Behöver en verktygstavla i min skrubb. Vad gör man? Jo man skriver ut en naturligtvis :grin:

Inte snyggt kanske men det är under en trappa so what

Finns hur många olika krokar,hängare,hållare som helst att ladda ner och skriva ut.

https://www.printables.com/model/152592-honeycomb-storage-wall

En hållare för en slipsvamp. Grym bridging

3 gillningar

Det är det här som jag bara älskar med en 3D-skrivare. Behöver man något så skriver man ut det.
Svärmor ville kunna hänga saker i uterummet och jag vill ogärna skruva i trät.
Så till Tinkercad och designa en enkel krok.

7 gillningar