3D-skrivare

Filament, specifikt PLA, vad kör ni med för fabrikat?
Shoppar runt nu då min vita från Flashforge tog slut.

Jag köper mitt från: https://www.3djake.se/filament?bid=b17ef6d19c7a5b1ee83b907c595526dcb1eb06db8227d650d5dda0a9f4ce8cd9&beid=31489056e0916d59fe3add79e63f095af3ffb81604691f21cad442a85c7be617
som funkar bra. Har även köpt lite hos Classe som även det har funkat bra.

1 gillning

PrimaValue tycker jag funkar bra, har köpt lite olika färger.
https://www.webhallen.com/se/product/313037-PrimaValue-PLA-1-kg-Vit

1 gillning

Handlat av 3D Prima.

1 gillning

Det där var ett bra erbjudande det!

1 gillning

Jag har även beställt en hel del från denna shop. Add:North

1 gillning

3 för 2 hos Clas i sjön!

1 gillning

Så med dessa 1-kilos rullar som inte passar i min Flashforge Finders fack så printar jag nu ut en hållare i sex delar för extern montering.

Kanske får be Lego-folket om hjälp med att pussla ihop dem senare.. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Lite dumt system på just den printern att rullen ska ligga i facket. Såg på YT hur hållaren såg ut och det verkar högst troligt att du får ihop den utan hjälp. :joy::joy::joy:

1 gillning

Tack för förtroendet, det stärker mig! :joy:

1 gillning

Får putsa lite i morgon, röda var nästan transparent, gulligt, men jag trodde den skulle vara något mer solid i tonen.

2 gillningar

Putsade lite, måste fundera vilken sida den ska hänga på nu.

1 gillning

Den ska ju hänga där den gör minst brytning på filamentet. Den jag såg på YT var ju rullen liggande horisontellt på ovansidan.

Det finns varianter uppenbarligen, liggande upp låter som att filamentet kommer behöva böjas lite mer.
Denna lösning är mer som inbyggda rullen, den sitter vertikalt baktill i ett fack.

1 gillning

Ser rätt bra ut, lite färgkombos, fungerar också!

4 gillningar

Försöker hitta en STL som ska täcka för där mina gamla lamp knappar satt. Försöker söka på Blanking plate m.m. men hittar ingenting som passar.

Typ så här. Fast jag vill inte ha med skruvhål och gärna "clips" som går in i väggen då jag inte har något att skruva den i...

Vet ni något eller möjligen om någon kan hjälpa mig designa den själv?

@Martin_Heed är en klippa på sånt.

1 gillning

Jasså det är han?! :smile:

2 gillningar

Japp. :joy:

Perfekt tillfälle att träna på Tinkercad :grin::+1:

1 gillning