Zara Larsson tar avstånd från Huawei i intervju

Zara Larsson har tidigare gjort reklam för Huawei i och med P30-lanseringen. Då fick hon frågan hur hon såg på det samarbetet med tanke på att Huawei har ett rykte om sig att inte ha rent mjöl i påsen.

Nu svarar hon igen i en TV4-intervju och säger att hon avslutat samarbetet.

Huawei är inte sena att svara:

" Samarbetet med Zara Larsson ägde rum under kampanjperioden för vår mobiltelefon P30 som lanserades i mars 2019. Den var från början tidsbestämd enligt överenskommelse mellan båda parter och avslutades förra året.

Vi uppskattade samarbetet med Zara. Hennes energi, värderingar och drivkrafter att gå sin egen väg och utmana uppskattar och delar vi. Vi kommer att fortsätta att söka bra samarbeten när vi lanserar kommande produkter såsom mobiltelefoner, smarta klockor, PC och hörlurar på den svenska marknaden.

Huawei är ett privat globalt företag som ägs helt av sina anställda där inga offentliga eller andra organisationer tillåts som ägare. Vi följer alltid alla lagar och regler där vi har verksamhet och tar inte instruktioner från någon regering eller myndighet.

Det går att läsa mer om hur Huawei ägs och styrs här"

Jag har lite tankar och idéer om teknikbolag som samarbetar med influensers som inte har någon naturlig koppling till teknikintresserade konsumenter som jag skall skriva ihop senare idag. Men detta är väl i stort ännu ett bevis hur svårt det måste vara att jobba med personer som inte är mer lojal mot ett märke än senaste fakturan.

@Esse har också förespråkat att huawei gör bra telefoner… Jag fattar inte varför du inte tycker om mänskliga rättigheter

edit: Jag måste förtydliga att jag är både ironisk,sarkastisk och gör ett tappert försök att vara lite roligt.

1 gillning

I ditt fall framgick det :slight_smile:

1 gillning