Yales digitala lås blir ännu smartare

Från sajten:
image

Yale lanserar nu Yale Access Module vilket kan göra mängder av digitala lås ännu smartare. Denna modul fungerar med de lite äldre Yale Doorman-låsen som finns.

Yale meddelar nu att man lanserar Yale Access Module som gör äldre Yale Doorman lås smartare. Med denna modul kan äldre lås få helt nya möjligheter och dessutom styras via mobilen.

Yale Access Module Mynewsdesk

Bland funktionerna som kommer med modulen finns automatisk upplåsning, tillfälliga koder för besökare och full koll via appen Yale Access med att koppla upp Yale Doorman.

Yale Access Module passar till äldre modeller av Yale Doorman: Yale Doorman Classic/V2N eller V2. De tidiga varianterna av Yale Doorman saknade möjlighet till uppkoppling och därmed även de smarta funktioner som Yale Doorman L3 hade från start. Den installeras på modulplatsen som finns bakom batteriluckan och en wifi-uppkoppling krävs då anslutningen sker via Yale Connect Wifi Bridge.

Rekommenderat pris för Yale Access Module och Yale Connect Wifi Bridge är 1995 kronor och kan beställas här.

Källa: Pressmeddelande

Nu hänger jag inte med riktigt. Jag har två Yale av modell V2N.
Och med en modul från antingen Verisure eller Sector kan man ju få dessa funktioner.
Kanske inte automatisk upplåsning…

De har ja me , modul genom verisure sedan några år tillbaka

Jag hade först Verisure men sedan många år tillbaka Sector.
Så vad är egentligen skillnaden mot denna. :man_shrugging:

:man_shrugging:t2:

Att du inte behöver betala något till något larmbolag.

Det behöver man inte med tex Verisure heller. Har deras modul i låset och betalat ingen avgift ftill dem för det.

Ni som har två yale doorman, funkar det bra?
Jag är sugen på att sätta en L3a på huset och en V2N på garaget (snåltarmen som inte vill köpa 2 st L3).

I mitt scenario, kan man ha samma kod till båda låsen?
Låses då båda låsen upp samtidigt vid kodinmatning på ett av låsen?

Vi har två Yale och dom är kopplade till Sector.
Så i deras app gör man inställningar och lägger man in en ny kod uppdaters båda låsen samtidigt.
Har aldrig tänkt på att ha olika kod till olika lås.
Våra sitter på huvudentrén och carport/grovkökstentrén.
Lite beronde hur vi gör när vi går hemifrån aktiveras larmet. När någon kommer hem och låser upp avaktiveras larmet.
Men bara det låset som man knappar in koden på låses upp.
Man kan också ställa in låsen om dom skall låsas automatiskt eller inte.

1 gillning