Yale … men vilken?

Det är dags att köpa ett smart lås... Har siktet inställt på Yale men vilken modell? Blir inte riktigt klok på alla olika versioner det finns..

Någon som sitter på en vettig översikt så man kan välja rätt? :smiley:

Jag var länge inne på yale men eftersom de inte har öppning med nödnyckel som
Backup och vi bara har en ingång till huset blev det nimly touch PRO istället

1 gillning

Hur länge har du haft Nimly?
Finns det något som du inte tycker om med låset?

Hade missat detta lås men efter att jag försökt läsa på så tycker jag det verkar intressantare än Yale. Gillar bland annat att man inte har något låsvred på insidan.

Har jag förstått det rätt så är dörren låst tills man trycker ned insidans handtag?

Från insidan är det alltid upplåst, undantaget om man aktiverat bortaläge - då är även insidans handtag låst och man behöver ange kod även inifrån.

Har också detta lås och en av få nackdelar är att det är lite halvsvårt att snabbt se om dörren är låst. Endast en liten röd symbol som blinkar då och då som indikerar olåst. Annars väldigt nöjd, har det uppkopplat via Home Assistant.

Jag köpte det på black friday, sedan dess har det varit för kallt för att installera, även andra mer akuta projekt kommit emellan :sweat_smile:. Men jag gjorde en ordentlig förstudie :nerd_face:

Har också en och anna pryl som vänta på att monteras :grimacing:

1 gillning

Jag testade för Dorma D-key, på pappret ett grymt bra alternativ, framförallt snyggt! Tyvärr kastade det snabbt in handduken och det var väl inte så bra app, men den kanske har förbättrats med tiden.

Så gick över till Doorman L3 och är väldigt nöjd, förutom med utseendet då, det är ju inte direkt vackert, men alternativen är ju inte så mycket bättre heller.

2 gillningar