Yale Doorman 3 får ringklocka, bluetooth och larm

Kopplar låset upp sig till bryggan direkt via BT eller behövs det en modul inne i låset ändå?

Om jag tolkar informationen rätt så ska det inte behövas en modul inne i låset men jag har inte installerat det än så kan inte svara med 100% säkerhet. Står inget om själva bryggan i manualen heller. Ska försöka hinna med att installera det i helgen så jag kan återkomma med definitivt besked. Kollade låset och det kommer utan modul, håller tummarna att det inte ska behövas.

Edit:
Kollar man denna länk så står det t.ex. på V2N att det behövs en modul men det nämns inte på L3:

Det nya låset kanske har inbyggd modul? Men det kanske blir tokigt om andra vill kunna koppla upp sig med det nya låset. Jag kör idag modul från Sector Alarm i mina. Detta kanske inte kommer funka på det nya. :man_shrugging:

Som jag förstår det så skall det vara modulbaserat.

1 gillning

Vore märkligt om de säljer låset tillsammans med brygga, men kräver att man köper till en separat modul för att det ska fungera.

Hittar låset när jag söker hos Bauhaus, men när jag försöker klicka mig vidare finns inte produktsidan.
https://www.bauhaus.se/catalogsearch/result/?q=Yale+doorman+l3

Men i sökresultatet står det iaf Yale Doorman L3 med Connect och priset är 4990 kr.

Såg också det, jag tror Bauhous har varit lite för snabba på hanen :slight_smile:

2 gillningar

Har man en huvud- och en groventré, åker man på att köpa två kit alltså. Lite onödigt… :confused:

Borde ju gå att köpa utan precis som V2. :man_shrugging:

Låset är nu installerat och det fungerar utan några tillägg med Wifi-bryggan. Som jag tolkar det kommunicerar låset med bryggan över bluetooth så det gäller att ha ett uttag nära dörren. Inte helt tydligt hur man kopplar ihop det, står inget om det i medföljande manual. Man måste först aktivera Bluetooth på låset, då har du några minuter på dig att öppna appen och lägga till ditt lås. När det är gjort kan du lägga till Wifi-bryggan. :slight_smile:

2 gillningar

Det är alltså som det framgår av bilden som jämför de olika låsen. Inga tillbehör för fjärrfunktionalitet behövs då det ingår i paketet?

Korrekt! Iallafall i den förpackning som nu säljs hos Bauhaus.

1 gillning

Japp, man tycker ju det. Men just nu verkar det bara vara ett helt kit som säljs.

1 gillning

Var inom Bauhaus idag och köpte ett paket. De fick leta på lagret då det inte var framme i butiken ännu (Bauhaus center syd). Står att “connect” ingår i paketet och det ligger med en brygga i boxen.

Skall installera det imorgon, det kommer ersätta vårt tidigare Doorman lås som i sin tur får flytta ut till sadelkammaren i stallet istället.

1 gillning

Fick bli två lås. Ska bli spännande att testa! Säljaren sa först att de va ”säljförbud” på de för Assa ska gå ut med sin marknadsföring. När jag visade honom att Bauhaus har de uppe på deras egna hemsida gav han med sig.

4 gillningar

Inköpt på bauhaus?

Yes

Ska bli spännande att höra om ni som redan köpt låset är nöjda framöver. :slight_smile:

Är sugen (har avvaktat köp länge i väntan på detta), men har ingen lust att köpa låset just nu när det är minusgrader ute. Har aldrig installerat ett dörrlås tidigare, kanske går snabbare än vad jag befarar.

Tar 30-60 min typ om man är ovan som jag var och kollade youtube flera ggr under tiden för att ing göra fel.

Är super nöjd såhär långt, testat autoupplåsning och det funkar väldigt bra. Att öppna med kod, tag och app funkar också bra. Det enda som inte har funkat(om det nu är en officiell funktion, har mailat Yale) är notiser när man trycker på ringklockan. Har inte lyckats hitta någon inställning för det. Ett tips vid installation är att inte konfigurera mer än en master code för du kan göra alla inställningar i appen när du lagt till den där.

1 gillning

Låter lovande. :slight_smile:

Någon som vet om Connect fungerar tillsammans med hemlarm (avlarmning vid upplåsning)?