Yale Doorman 3 får ringklocka, bluetooth och larm

Inget jag frågade.
Jag hade varit på kundbesök på Öland och på vägen hem åkte jag inom Bauhaus för att köpa ett V2N. Det var då han sa att de hade vått en version 3 på lager och visade det.

Förmodar de alla har fått hem dem, men eftersom det annonserades som nyhet först igår så kanske det är något spikat release datum då det syns tillgängligt i butikerna och hemsidorna?!

Kanske går att ringa till sin lokala Bauhaus, eller annan handlare och höra om de fått in dem på lager ännu.
Om man ringer till Bauhaus så kan man ju alltid använda det jag skrev ovan för att säga att Kalmar redan hade dem på lager osv.

1 gillning

Tack!

Följer Wi-Fi med i pkt? Eller köper man till den?

Wi-fi har de inte alls så vitt jag vet utan en liten modul som du får köpa till kommunicerar med en brygga med ethernet-koppling.

Tänkt om yale Connect var med i paket när man köper låset.

Thats a negative!

Måste säga att jag är ganska besviken på version 3. Har två stycken av version 2 och ser inget som får mig att uppgradera. Och stödet för HomeKit lyser med sin frånvaro. Och ett pris på 5000:- :man_shrugging:

Faktum är att den där inbyggda ringklockan skulle skapa förvirring.

1 gillning

Då är det stor prisskillnad mellan 2:an och 3:an.

Japp!

Lite trist att det fortsatt krävs modul för att kunna styra låset på distans. Är det samma moduler som till V2N?

Yes!

Är det inte en ny som behövs? Yale Connect Wi-Fi bridge som passar?

Samma modul passar i Både 2 och 3 - sedan är det en kompatibel brygga.

Yale Connect är väl den gamla produkten? Det kommer en ny inom kort. Sedan har vi ju Verisure och sådant.

Jaså, är den gammal. Jag trodde den var ny :scream_cat::scream_cat:

Håller med så mycket jag kan. Inget alls som ger mig uppgraderingsimpuls. 5000 spänn… Det skulle väl vara om den blir lite gedignare i konstruktionen. Den nuvarande är lite “fladdrig” i mekaniken tycker jag. Men det är väl inte så sannolikt att de skulle börja bygga med Rolls Royce-känsla…

Homekit vore ju en dröm, men det är nog svårt att komponera alla dessa uppkopplingar med godkända säkerhetsstandarder. I den nuvarande kan man ju inte ens se batteristatus.

1 gillning

Saftiga priser när man måste köpa en connect brygga för dryga 2700kr också.

https://www.stgeorge.se/tillverkare/yale

De ligger ju lite högre i pris, men ger en indikation ändå.
Hoppas på att det kommer ett paketpris, för annars är man uppe i nästan 8000 kr för brygga + lås.

Svinigt.

Det var en extra dyr sida du hittade…

Nu har inte Bauhaus släppt version 3 men jämnför man priset på version 2 så får du en fingervisning hur dyrt det vara på St. George.

https://www.stgeorge.se/laspaket-yale-doorman-smartlock-for-styrning-via-verisure-appen.html

https://www.bauhaus.se/yale-doorman-bundle-lassats-v2n-vit

Om du tittar längre upp i tråden så ser du att jag har skrivit om att jag fick se L3 låset på Bauhaus i Kalmar i tisdags, samma dag det annonserades av Yale, dock hade de inte det ute i butiken ännu, utan han hämtade ut ett från lagret. Tog även en bild på namnet på produkten på kartongen så jag kunde diskutera det vidare med frugan.

Såg då även på deras skärm att priset för det låg på 4995kr. Det är alltså 800kr mer än V2N Kitet.
Det jag dock inte kunde se där och då var om det priset är ett paketpris eller bara för låset, men med tanke på att stGeroge tar 5195kr för enbart låset, så kan ju även Bauhaus priser på 4995 kr vara för enbart låset.

1 gillning

Har precis varit på Bauhaus och hämtat mitt lås, 4995kr är priset för låset samt Wifi-bryggan. :slight_smile:

2 gillningar