Xiaomi visar hur mobilen laddas på 5 minuter

Från sajten:


Det här med att ladda sin mobil är alltid en intressant fråga om huruvida det ska vara trådlöst eller med kabel. Xiaomi visar nu hur en mobil laddas fullt på 5 minuter!

Xiaomi har släppt ett videoklipp där de visar hur en mobiltelefon av modellen 12 Pro+ laddas fullt på endast 5 minuter och detta med en 300 W laddare. Förvisso har denna modifierade mobiltelefon ett något mindre batteri på 4 100 mAh men likväl så är 5 minuter ruskigt snabbt. Enligt uppgift ska laddaren vara lika stor i formatet som den 210 W laddare som lanserades med en av deras Redmi-modeller.

I videoklippet syns hur mobiltelefonen når 20 % efter lite mer än 1 minut och hela 50 % efter 2 minuter och 12 sekunder. Detta torde tala till fördel för att snabbladdare kan vara att föredra framför att kunna ladda trådlöst men det är en öppen diskussion.

Vad tycker du – en riktigt snabb laddare eller trådlös laddning?

Källa: Engadget

1 gillning

Nu laddar jag endast över natten och klarar mig på en laddning men.. detta är grymt.

3 gillningar

Med tanke på de strömmar (A) och effekter (W) det handlar om skulle jag vilja påstå att brandrisken förmodligen ökar exponentiellt. Framför allt med tanke på hur mobilbatterier har betett sig tidigare.

Jag har nästan alltid möjlighet att slänga telefonen på laddplattan, men hade man inte haft det skulle jag nog behövt snabb laddning då jag gör av med ca 2-300% av batteriet per dag.