Jag trodde man spelade på sin dator om man hade en sådan för spelet. Men ok, bara för att man kan så innebär det ju inte att de flesta gör det och i detta fallet inbillar jag mig att det är en försvinnande liten del som använder en mediaspelare för att streama ett spel från sin dator.
Så, vad kan vara den riktiga anledningen till att de implementerar stöd för 120Hz i en mediaspelare?
Min Nvidia Shield klarar av att emulera de flesta konsolerna, i alla fall Nintendos fram till Gamecube, säkert nice köra gamla Mariospel i 120fps (8k samtidigt kan nog bli svettigt)
Jag steamar mycket från datorn till TVn två våningar upp, helst när det är mitt i vintern och lite kyligt nere i mitt datorrum.
Det är nog inte så ovanligt att folk vill ligga i soffan och spela med kontroll.
Att någon kanske vill kunna strömma HFR filmer i framtiden. Det finns inte väldigt många idag, men vem vet vad som finns om 5-10 år (då har vi visserligen bytt ut till ny box, men ändå).
Det finns ingen mening för filmbolagen att släppa HFR material för konsumenter om dom inte kan titta på det. Men nu finns det tv-apparater, konsoler och även mediaboxar att köpa som klarar 120Hz. Nu är det dags, men DU måste inte köpa.
Exakt, det är så jag uppfattar det. Lite likt Android, vi slänger in det för att det är det senaste och inte för att det finns något större behov. Att sedan inte heller ha någon ethernet-port gör ju bara produkten ännu konstigare