Xiaomi 4K Monitor 27" med PANTONE certification

Ny skärm på Mistore:

Verkar ju riktigt bra, hoppas ingen misstycker med lite inklistrad eng text från länk nedan:

Xiaomi Monitor 27-inch 4K launched with PANTONE certification

400 nits brightness.
HDR
Vesa
2 x HDMI 2.1,
1 x DP 1.4,
1 x USB Type-C,
2 x USB Type-A,
1 x 3.5mm headphone jack.

The USB Type-C port supports data transfer, audio/video transmission, and up to 90W power output.

The PANTONE-certified display has a color accuracy of delta E<1, a 99% DCI-P3 color gamut, a 100% sRGB color gamut. There’s a dedicated physical key to switch between multiple professional modes for different scenarios like CG design, CAD design, and more.

The product has a vent for heat dissipation, a magnetic cover to hide ports, and a hole in the stand for cable management. Last but not least, it can be adjusted up-down/sides, used horizontally/vertically, and can be wall-mounted.

Intressant för mig som jobbar mycket med Pantonefärger på logor och andra original.

2 gillningar

Tycker alla skärmar borde vara färg-kalibrerade.., mina ögon blöder när jag ser en kallt inställd skärm :nerd_face:

Känns inte som att jag behöver se Pantonefärger "rätt" på skärmen, där vet jag ju hur det kommer att se ut.
Viktigare då med en rätt kalibrerad skärm för bild/videoproduktion.

1 gillning

Det är ju mer kul än nytta, när vi skär ut logor till skyltar och bilar så bestäms ju färgen när jag väljer folie att skära i. När man printar ut saker så kontrollerar man ändå mot en pappers-skala.
Sen om man ska skicka ett korr till kund så funkar oftast en rgb-färg bättre då PMS-färgerna kan se helt fel ut på vissa skärmar.

3 gillningar

Ja det är nog ett stort problem när kunden har en billig skärm på jobbet till bokföringen så kommer det något som ska färg godkännas. För mig är det viktigt med korrekt färgåtergivning på skärmen då jag håller på lite med foto. Jag har en skärm med inbyggt självkalibrering som den gör en gång i månaden.

1 gillning