Xbox Series X - Den svenska recensionen

Är ca 10 sec :stuck_out_tongue: går inte gå tillbaka till One x längre

Som o gå från Windows 95 till en det ny gaming pc😂

Kan man köpa spel som man laddar hem från andra ställen än Microsoft Store?

EA Games!

Hej Bubblisar! Jag inväntar en Series X inom kort, har inte kört Xbox sedan 360, spelat mycket Switsh med lilla dottern istället, men har två 360 kvar och minst fyra fräscha kontroller och en hög med bra spel liggande. Vad ska jag tänka på för tillbehör, spel etc när den nya maskinen landar? Nån som provat redan och vill dela erfarenheter och tips? Kan jag använda mina coola GoW-kontrolelr til Series X t.ex? (riktigt coola styrkors på dem, kan höjas och justeras). Vh Andreas

Kollade nu och 360-kontrollerna fungerar inte på Xbox One vilket i sin tur gör att det inte kommer fungera på Xbox Series X dessvärre.

Men sälj dem på Tradera, de bör betinga ett litet värde så du i alla fall kan köpa en kontroll :slight_smile:

Valhalla är väl just nu de spel som gäller till xboxen annars finns det inget otroligt nytt spel vad jag vet om.

Om 7 dagar släpps Cyberpunk 2077, futuristiskt rollspel. Som vanligt med nya spel är det ganska stor hype över spelet.

De spel som släpps nu är gjorda för xbox one, det lär komma uppdateringar som lyfter grafik osv lite senare.

Hetsen att skaffa Series X är egentligen ganska onödigt, (fast jag själv skaffade en).

Cyberpunk kommer inte till Nextgen (förutom via bakåtkompatibel va?)

Det är väl inte utvecklat för One men jag kan tänka mig att det kommer komma uppdateringar som gör att det ger ett “mervärde” på Series X, exempelvis förbättrad grafik eller något liknande.

Många spel som släpps kommer nog få ungefär samma uppdateringar.

I min värld har det här varit en ganska konstig release för både Sony och MS, de släpper kraftfulla konsoler och det är typ de, inga speciella spel, inga speciella funktioner utan bara bättre hårdvara paketerat i annan form. I Xbox fall är det som jag skrev tidigare, ingen som helst brådska att skaffa en Series X eftersom alla spel som släpps ett år framåt ska vara kompatibla med One.

Yes Next-gen-versionerna kommer någon gång 2021. Jag tänker avvakta tills dess i alla fall :slight_smile:

Avvakta? Du har ju minst en av dom! :slight_smile: Har sett det på Youtube!

Haha, avvakta med att börja spela Cyberpunk :slight_smile:

Samma här, men finns nog en risk att köper det till PS4 om priset blir bra då uppgraderingen till PS5 är gratis =)

På Xbox är det så. Bara och googla upp det på PS4 och se vad som står på fodralet.

Samma med PS5 - i Cyberpunks fall.

Det enda spel hittills som jag har sett kostat för en uppgradering är nya COD. Tror jag fick betala 59 spänn eller något sådant för att få tillgång till PS5-versionen. Men det är en bra tid för oss att köpa på oss billiga spel då det kan skilja hundringar på PS4 och PS5 versionen =)

Helt sjukt att de tar betalt för den uppgraderingen.

Tack, men jag har två fullt fungerande 360-konsoller så jag har bruk för dem oavsett.

Två alltså :grin:

Japp, en original Halo-edition och en hrmmm “fixad” i Gears Of War edition… Har dock inte uppdaterat den på flera år.

Jag köpte Cyberpunk 2077 på https://www.eneba.com/sv/

200kr billigare än Microsoft Store

Men vad besviken jag blev. Vilken dålig kontroll det är. Försökte spela igenom en tutorial på hur man skjuter i spelet. Jag fick ge upp. Texten som visar vilken knapp man ska trycka på är så lite så jag ser inte vad det står. Och allting var väldigt luddigt tycker jag.

Jag spelar på en Xbox Series S

Jag har tidigare spelat Witcher 3 på konsolen och samma spel tidigare på PC. Och där finns inga problem att läsa vad som står på skärmen.
Nä CPR har lite att fixa med Cyberpunk 2077 tycker jag!